Ahová betérhetsz = Where you can drop in
A pszichológus egyetemistákkal végzett munkájában az egyetemisták bontakozó felnőttsége egyfajta liminális térben zajlik. Eriksoni értelemben az indentitás-szerepdiffúzió, és az intimitás-izoláció a két érintett fejlődési szakasz. Az egyetemista önállósodására hat a családja, családterápiás rendszer...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ
Szeged
2024
|
Sorozat: | Életvezetési tanácsadás legfelsőbb fokon : 30 éves az Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ
|
Kulcsszavak: | Mentálhigiéné - ifjúság, Pszichológiai tanácsadás - felsőoktatás |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/85997 |
Tartalmi kivonat: | A pszichológus egyetemistákkal végzett munkájában az egyetemisták bontakozó felnőttsége egyfajta liminális térben zajlik. Eriksoni értelemben az indentitás-szerepdiffúzió, és az intimitás-izoláció a két érintett fejlődési szakasz. Az egyetemista önállósodására hat a családja, családterápiás rendszerszemléletű értelemben. Ez a dinamikus időszak a személyiségszerveződés szintjén is hat. A komplex pszichológusi munkában, ahol a pszichológus van gennep-i értelemben egyfajta ceremóniamester, nagy szerep jut az érzések validálásának, a narratíva-képzésnek, és a pszichoedukációnak. In the psychologist's work with university students, the emerging adulthood of college students takes place in a kind of liminal space. In Eriksonian terms, indentity-role diffusion and intimacyisolation are the two developmental stages involved. The university student's self-determination is influenced by his or her family, in a family therapy systems approach sense. In complex psychological work, where the psychologist is a kind of master of ceremonies in the Gennepian sense, the validation of feelings, narrative formation and psychoeducation play a major role. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 73-80 |
ISBN: | 978-963-306-987-5 |