Csoportos tanácsadás és kortárssegítés lehetőségei egy szakmaközi együttműködésben az SZTE EÉTK és ETSZK Mentorprogram támogatásával = Chances of group counseling and peer helping in an interdisciplinary collaboration supported by SZTE EÉTK and ETSZK Mentor Program

A középiskolát végző és egyetemet kezdő fiatalok életkori sajátosságai, fejlődési kihívásai hasonlóak. A normatív krízisekkel való megküzdésben a társas támogatás igénybevételének elősegítése kortárs segítő és csoportos tanácsadási módszerekkel is lehetséges. A középiskolásokkal és felsőoktatást kez...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Major Adrienn
Joó Gabriella
Tóth Erika
Testületi szerző: Életvezetési tanácsadás legfelsőbb fokon : 30 éves az Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ Szeged 2024
Sorozat:Életvezetési tanácsadás legfelsőbb fokon : 30 éves az Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ
Kulcsszavak:Egészségfejlesztés, Stressz, Mentálhigiéné - ifjúság, Pszichológiai tanácsadás - felsőoktatás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/85994
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A középiskolát végző és egyetemet kezdő fiatalok életkori sajátosságai, fejlődési kihívásai hasonlóak. A normatív krízisekkel való megküzdésben a társas támogatás igénybevételének elősegítése kortárs segítő és csoportos tanácsadási módszerekkel is lehetséges. A középiskolásokkal és felsőoktatást kezdőkkel kortárssegítők által végzett tréningfolyamat révén csökkent a résztvevők észlelt stressz és szorongásszintje. The transition from high school to university involves similar developmental characteristics and challenges for young people. To help them effectively in order to use social support during this time, peer support and group counseling methods can be beneficial. Our research shows that training programs led by peer helpers can emerge lower perceived stress and anxiety levels, demonstrating the importance of peer relationships in coping.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:45-52
ISBN:978-963-306-987-5