Az ismeret hatása az élelmiszeripari adalékanyagok fogyasztói elfogadottságára = The effect of knowledge on the consumer acceptance of food additives

Részben a fogyasztói igények, részben pedig az előállítói és kereskedelmi szempontok miatt élelmiszereink különböző adalékanyagokat tartalmaznak, ami a fogyasztók egy részében aggodalmat kelt. Jelen munkánk célja az adalékanyagokkal kapcsolatos ismeretszint, valamint az észlelt kockázat csökkentése...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szűcs Viktória
Szabó Erzsébet
Bánáti Diána
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: WESSLING Nemzetközi Kutató és Oktató Központ Közhasznú Nonprofit Kft. Budapest 2015
Sorozat:Élelmiszervizsgálati közlemények 61 No. 2
Kulcsszavak:Fogyasztói magatartás, Adalékanyag - élelmiszeripar
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/79039
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Részben a fogyasztói igények, részben pedig az előállítói és kereskedelmi szempontok miatt élelmiszereink különböző adalékanyagokat tartalmaznak, ami a fogyasztók egy részében aggodalmat kelt. Jelen munkánk célja az adalékanyagokkal kapcsolatos ismeretszint, valamint az észlelt kockázat csökkentése érdekében nyújtott információ hatásának vizsgálata volt. Kérdőíves megkérdezésünk eredménye rámutatott, hogy az információ kedvező hatást gyakorol az élelmiszeripari adalékanyagok fogyasztói elfogadására, így a hiteles és közérthető tájékoztatás rendkívül fontos a hazai fogyasztók tudatos vásárlási döntésének meghozatala érdekében. Partly because of consumer demand, and partly because of manufacturing and commercial aspects, our foods contain different additives, which is worrisome to some of the consumers. The goal of the present work was to study the level of knowledge related to additives, and the effect of the information provided in order to reduce the perceived risk. Results of our questionnaire survey showed that information has a beneficial effect on the consumer acceptance of food additives, and so credible and easy to understand information is extremely important for domestic consumers when making conscious decisions by.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:622-634
ISSN:0422-9576