Tanítási gyakorlat tantermi jelenlét nélkül tanárjelöltek tapasztalatai a Covid-lezárás idején /

A Covid–19 világszintű elterjedése 2020 tavaszán globális iskolabezárásokhoz vezetett. Ez szélsőséges kihívások elé állította az oktatásban résztvevőket annak minden szintjén. Így történt ez a tanárképzéssel is, amelynek az egyik meghatározó szegmensét képviselő tanítási gyakorlat eddig megszokott k...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Gordon Győri János
Fehérvári Anikó
Kiss Edina
Raátz Judit
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága Szeged 2021
Sorozat:Új kutatások a neveléstudományokban 14
Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : a neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira 14
Kulcsszavak:Világjárvány - 2020-2021, Digitális oktatás - módszer, Oktatás - számítógép alkalmazása, Tanárképzés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/78917
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A Covid–19 világszintű elterjedése 2020 tavaszán globális iskolabezárásokhoz vezetett. Ez szélsőséges kihívások elé állította az oktatásban résztvevőket annak minden szintjén. Így történt ez a tanárképzéssel is, amelynek az egyik meghatározó szegmensét képviselő tanítási gyakorlat eddig megszokott keretei teljesen átíródtak. Veszélybe került minden olyan képzési elem, amelynek fejlesztésében a tanítási gyakorlatra vonatkozóan kritikus szerepet tulajdonítanak a tanárképzési programok (Moyo, 2020). Ilyen például a tantermi kommunikáció fejlesztése, a tanárjelölt és mentora szakmai kapcsolata, az iskolai élet megismerése, a tanári énkép és identitás formálódása, a szakmához és a pályához való viszonyulás alakítása. Tanulmányunk bevezetőjében röviden összefoglaljuk az ezzel az időszakkal foglalkozó szakirodalmat, majd saját 2020–2021-ben végzett kutatásunkat mutatjuk be, amelyben a kérdőíves adatgyűjtést metaforaelemzéssel, illetve félig strukturált interjúkkal egészítettük ki. Eredményeinkből jól látszik, hogy a távolsági oktatás a felek közötti kommunikáció elnehezülésével nagyon sok problémát szült. Figyelemre méltó az a megállapítás is, hogy bár ez az időszak általánosságban nem bizonytalanította el tanárjelöltjeinket, azonban a jövőre vonatkozóan bíznak a személyes jelenlétben mint a tanítás mesterségének lényegében.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:222-238
ISBN:978-963-306-896-0
ISSN:2062-090X