Pedagógushallgatók kutatásmódszertani ismereteinek vizsgálata

A pedagógusjelöltek kutatásmódszertani ismereteinek és kutatási készségeinek vizsgálata alapvető a 21. századi kutatótanári modell megvalósításához. Tanító és óvodapedagógus szakos hallgatók kutatásmetodikai ismereteivel kapcsolatban ugyanakkor kevés hazai információ áll rendelkezésünkre, illetve ke...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Csontosné Buzás Zsuzsa
Maródi Ágnes
Csontos Tamás
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága Szeged 2021
Sorozat:Új kutatások a neveléstudományokban 14
Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : a neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira 14
Kulcsszavak:Pedagógiai kutatás - módszer, Tanárképzés, óvodapedagógus-képzés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/78914
LEADER 02500naa a2200265 i 4500
001 acta78914
005 20230523085830.0
008 230523s2021 hu o 0|| hun d
020 |a 978-963-306-896-0 
022 |a 2062-090X 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 2 |a Csontosné Buzás Zsuzsa 
245 1 0 |a Pedagógushallgatók kutatásmódszertani ismereteinek vizsgálata  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Csontosné Buzás Zsuzsa 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága  |b Szeged  |c 2021 
300 |a 181-191 
490 0 |a Új kutatások a neveléstudományokban  |v 14 
490 0 |a Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : a neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira  |v 14 
520 3 |a A pedagógusjelöltek kutatásmódszertani ismereteinek és kutatási készségeinek vizsgálata alapvető a 21. századi kutatótanári modell megvalósításához. Tanító és óvodapedagógus szakos hallgatók kutatásmetodikai ismereteivel kapcsolatban ugyanakkor kevés hazai információ áll rendelkezésünkre, illetve kevésbé ismert, hogy a felsőoktatásban elsajátított tudás a későbbi pedagógiai munka folyamatában milyen hatékonysággal bír. Tanulmányunkban áttekintjük a kutatásmódszertanhoz kapcsolódó nemzetközi és hazai vizsgálatokat, ezzel összefüggésben kitérünk a kutatásalapú pedagógusképzés, a kutatási készségek, valamint a digitális technológia szerepére. Célunk volt feltárni a kutatásmetodika-kurzus szerepét, gyakorlatának részleteit a pedagógusképzés folyamatában, illetve annak hatékonyságát a hallgatók szakmai fejlődésére fókuszálva. A pedagógusjelöltek kutatási készségeinek vizsgálata további kutatási lehetőségeket nyithat, amelyek alapjai lehetnek a képzés folyamatába beiktatható, a készségeiket és ismereteiket segítő programok fejlesztésének is. Tanulmányunk közvetlen előzményének tekinthető az a pilotvizsgálat, amely a tanító és óvodapedagógus szakos hallgatók kutatásmetodikai ismereteinek elemzésére irányult. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Pedagógiai kutatás - módszer, Tanárképzés, óvodapedagógus-képzés 
700 0 1 |a Maródi Ágnes  |e aut 
700 0 1 |a Csontos Tamás  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/78914/1/ukn_2021_181-191.pdf  |z Dokumentum-elérés