Pedagógushallgatók kutatásmódszertani ismereteinek vizsgálata
A pedagógusjelöltek kutatásmódszertani ismereteinek és kutatási készségeinek vizsgálata alapvető a 21. századi kutatótanári modell megvalósításához. Tanító és óvodapedagógus szakos hallgatók kutatásmetodikai ismereteivel kapcsolatban ugyanakkor kevés hazai információ áll rendelkezésünkre, illetve ke...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága
Szeged
2021
|
Sorozat: | Új kutatások a neveléstudományokban
14 Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : a neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira 14 |
Kulcsszavak: | Pedagógiai kutatás - módszer, Tanárképzés, óvodapedagógus-képzés |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/78914 |
Tartalmi kivonat: | A pedagógusjelöltek kutatásmódszertani ismereteinek és kutatási készségeinek vizsgálata alapvető a 21. századi kutatótanári modell megvalósításához. Tanító és óvodapedagógus szakos hallgatók kutatásmetodikai ismereteivel kapcsolatban ugyanakkor kevés hazai információ áll rendelkezésünkre, illetve kevésbé ismert, hogy a felsőoktatásban elsajátított tudás a későbbi pedagógiai munka folyamatában milyen hatékonysággal bír. Tanulmányunkban áttekintjük a kutatásmódszertanhoz kapcsolódó nemzetközi és hazai vizsgálatokat, ezzel összefüggésben kitérünk a kutatásalapú pedagógusképzés, a kutatási készségek, valamint a digitális technológia szerepére. Célunk volt feltárni a kutatásmetodika-kurzus szerepét, gyakorlatának részleteit a pedagógusképzés folyamatában, illetve annak hatékonyságát a hallgatók szakmai fejlődésére fókuszálva. A pedagógusjelöltek kutatási készségeinek vizsgálata további kutatási lehetőségeket nyithat, amelyek alapjai lehetnek a képzés folyamatába beiktatható, a készségeiket és ismereteiket segítő programok fejlesztésének is. Tanulmányunk közvetlen előzményének tekinthető az a pilotvizsgálat, amely a tanító és óvodapedagógus szakos hallgatók kutatásmetodikai ismereteinek elemzésére irányult. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 181-191 |
ISBN: | 978-963-306-896-0 |
ISSN: | 2062-090X |