A digitális eszközökkel megvalósuló távoktatás lehetőségei a gyógypedagógiai ismeretek tanításában

A távoktatás a tanulásszervezés ma már hagyományosnak tekinthető eszköze, mely az online eszközök terjedésével egyre inkább digitális formában valósul meg. Az utóbbi évek pandémiás időszakai tovább erősítették a digitális oktatás szerepét az oktatási rendszer különböző szegmenseiben. A pedagógusképz...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nóbik Attila
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus-képző Intézet Szeged 2023
Sorozat:A gyógypedagógiai fejlesztés lehetőségei a kisgyermekkortól felnőttkorig
Kulcsszavak:Digitális oktatás - módszer, Gyógypedagógia - módszer
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/78876
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A távoktatás a tanulásszervezés ma már hagyományosnak tekinthető eszköze, mely az online eszközök terjedésével egyre inkább digitális formában valósul meg. Az utóbbi évek pandémiás időszakai tovább erősítették a digitális oktatás szerepét az oktatási rendszer különböző szegmenseiben. A pedagógusképzés egyes területein pedig egyre fontosabbá válik a távoktatással, a digitális tanulással kapcsolatos tartalmak elsajátítása. A tanulmány első részében bemutatjuk a téma legfontosabb kutatási irányait, paradigmáit. A releváns szakirodalmak áttekintésével ismertetjük a távoktatással kapcsolatos legfontosabb fogalmakat, illetve a digitális eszközöknek a távoktatásban történő alkalmazásával kapcsolatos fontosabb trendeket. A tanulmány második része a tanulással kapcsolatos kortárs elméletekre alapozva mutatja be a távoktatás lehetőségeit. A konstruktivista tanuláselmélet alapján kijelenthető, hogy az eredményes oktatás célja a tanulók segítése az információszerzésben, az információk rendszerezésében, a tudás konstruálásában. A digitális eszközökkel megvalósuló távoktatás számos lehetőséget kínál a tanulók aktív részvételére, az információk megszerzésére és rendszerezésére, az önálló, a páros és a csoportos tanulásra, a tanultak használatbavételére, felidézésére és gyakorlására, vagy éppen a tanulói teljesítményeknek a társak és/vagy a pedagógus általi értékelésére. A tanulmányban néhány, a fent említett tanítási-tanulási helyzeteket segítő konkrét eszközt és jó gyakorlatot is bemutatunk.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:95-103
ISBN:978-963-306-920-2