Komplex problémamegoldó gondolkodás - végrehajtó funkciók - oktatási robotika, avagy a 21. századi képességek fejlesztésének jelentősége

Nagy József több mint húsz évvel ezelőtt vázolta fel a kritikus kognitív képességek rendszerét. Értelmezése szerint e kritikus készségek elsajátítása meghatározó szerepű a képességek, kompetenciák, valamint az egész személyiség fejlődésében. Mára számos tanulmány, könyv illetve komplex mérőfejlesztő...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mucsiné Erdei Mónika
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus-képző Intézet Szeged 2023
Sorozat:A gyógypedagógiai fejlesztés lehetőségei a kisgyermekkortól felnőttkorig
Kulcsszavak:Problémamegoldó gondolkodás, Tanulási zavar, Képességfejlesztés, Pedagógia - módszer
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/78867
LEADER 02832naa a2200217 i 4500
001 acta78867
005 20230522121153.0
008 230522s2023 hu o 0|| hun d
020 |a 978-963-306-920-2 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 2 |a Mucsiné Erdei Mónika 
245 1 0 |a Komplex problémamegoldó gondolkodás - végrehajtó funkciók - oktatási robotika, avagy a 21. századi képességek fejlesztésének jelentősége  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Mucsiné Erdei Mónika 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus-képző Intézet  |b Szeged  |c 2023 
300 |a 20-30 
490 0 |a A gyógypedagógiai fejlesztés lehetőségei a kisgyermekkortól felnőttkorig 
520 3 |a Nagy József több mint húsz évvel ezelőtt vázolta fel a kritikus kognitív képességek rendszerét. Értelmezése szerint e kritikus készségek elsajátítása meghatározó szerepű a képességek, kompetenciák, valamint az egész személyiség fejlődésében. Mára számos tanulmány, könyv illetve komplex mérőfejlesztőcsomag is született e kritikus képességek megismerése, diagnosztizálása és fejlesztése érdekében. Az oktatásban és a mindennapi életben való sikerességhez szükséges készségek-képességek jelentősége, szerepe ugyanakkor dinamikusan alakul át a társadalmi és gazdasági élet változásával párhuzamosan. Zahidi és Leopold írásukban az ún. 21. századi készségek listájának jelentős átrendeződését vetítették előre. A tíz legfontosabb képesség közül jelentősen előtérbe került például a kreativitás. A kutatók vélekedése alapján a legnagyobb jelentőségű 21. századi képesség továbbra is a komplex problémamegoldó gondolkodás. A problémamegoldó képesség szerepe kiemelkedő a tanulásban. Alapja a probléma felismerése, és az ebből kiinduló fázisok szükség esetén ciklikusan ismétlődő sorozata. Egy más megközelítésben a problémamegoldó gondolkodás a végrehajtó funkciók egyik altípusába az ún. hideg végrehajtó funkciók közé tartozik. A végrehajtó funkciók kulcsfontosságúak lehetnek a tanulási zavart mutató tanulók iskolai sikerességében. A problémamegoldó gondolkodás fejlesztése oktatási célú robotok segítségével, sikerrel valósítható meg a sajátos nevelési igény több típusa esetén, segítségükkel áthidalva akár kognitív területek sérüléséből fakadó nehézségeket is. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Problémamegoldó gondolkodás, Tanulási zavar, Képességfejlesztés, Pedagógia - módszer 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/78867/1/gyogypedagogiai_fejlesztes_lehetosegei_2023_020-030.pdf  |z Dokumentum-elérés