Irodalmi mese, papírszínház, drámapedagógia Lázár Ervin: A Kék meg a Sárga /

Tanulmányunkban Lázár Ervin egyik meséjét (A Kék meg a Sárga) ajánljuk óvodáskorú gyermekekkel való feldolgozásra. Megmutatjuk, hol tart jelenleg a szakmai gondolkodás az irodalmi mese műfaját illetően, milyen helyet foglal el a választott mesénk Lázár Ervin meseuniverzumában, és mi biztosítja a bef...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Gajdóné Gődény Andrea
Koósné Sinkó Judit
Merényi Hajnalka
További közreműködők: Lázár Ervin
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2022
Sorozat:Módszertani közlemények 62 No. 2
Kulcsszavak:Drámapedagógia, Óvodai nevelés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/77960
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Tanulmányunkban Lázár Ervin egyik meséjét (A Kék meg a Sárga) ajánljuk óvodáskorú gyermekekkel való feldolgozásra. Megmutatjuk, hol tart jelenleg a szakmai gondolkodás az irodalmi mese műfaját illetően, milyen helyet foglal el a választott mesénk Lázár Ervin meseuniverzumában, és mi biztosítja a befogadhatóságát óvodáskorú gyermekek számára. Szólunk arról, milyen segítő, fejlesztő hatása van a mesehallgatásnak a gyermekek képességeire és egész életére, valamint arról, hogy a papírszínházzal való mesélés milyen sajátos lehetőségeket hordoz e téren, hogyan gazdagítja az óvodai mesélés módszertani kultúráját. Írunk arról, hogy a drámajáték miként termékenyíti meg az óvodai praxist azáltal, hogy az újabb generációk igényeinek eleget téve interaktívvá teszi a mesélést. Tanulmányunk záró fejezetében pedig egy foglalkozást írunk le: A Kék meg a Sárga című mese feldolgozását drámapedagógiai módszerek és papírszínház felhasználásával.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:33-56
ISSN:2063-3734