Irodalmi mese, papírszínház, drámapedagógia Lázár Ervin: A Kék meg a Sárga /
Tanulmányunkban Lázár Ervin egyik meséjét (A Kék meg a Sárga) ajánljuk óvodáskorú gyermekekkel való feldolgozásra. Megmutatjuk, hol tart jelenleg a szakmai gondolkodás az irodalmi mese műfaját illetően, milyen helyet foglal el a választott mesénk Lázár Ervin meseuniverzumában, és mi biztosítja a bef...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2022
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
62 No. 2 |
Kulcsszavak: | Drámapedagógia, Óvodai nevelés |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/77960 |
Tartalmi kivonat: | Tanulmányunkban Lázár Ervin egyik meséjét (A Kék meg a Sárga) ajánljuk óvodáskorú gyermekekkel való feldolgozásra. Megmutatjuk, hol tart jelenleg a szakmai gondolkodás az irodalmi mese műfaját illetően, milyen helyet foglal el a választott mesénk Lázár Ervin meseuniverzumában, és mi biztosítja a befogadhatóságát óvodáskorú gyermekek számára. Szólunk arról, milyen segítő, fejlesztő hatása van a mesehallgatásnak a gyermekek képességeire és egész életére, valamint arról, hogy a papírszínházzal való mesélés milyen sajátos lehetőségeket hordoz e téren, hogyan gazdagítja az óvodai mesélés módszertani kultúráját. Írunk arról, hogy a drámajáték miként termékenyíti meg az óvodai praxist azáltal, hogy az újabb generációk igényeinek eleget téve interaktívvá teszi a mesélést. Tanulmányunk záró fejezetében pedig egy foglalkozást írunk le: A Kék meg a Sárga című mese feldolgozását drámapedagógiai módszerek és papírszínház felhasználásával. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 33-56 |
ISSN: | 2063-3734 |