Erzsébet királyné a Covid árnyékában - a szegedi Sisi-kiállítás tanulságai

A 2021-es covid-újranyitás markáns attrakciója volt a szegedi Móra Ferenc Múzeumban a Sisi-tárlat. A több mint 43 ezer látogató által a kiállítás minden idők ötödik legnézettebb szegedi tárlata lett. Azt állítjuk, hogy a nehéz covidos időszakban a látogatók igényelték a kulturális élményeket és a Si...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Medgyesi Konstantin
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2022
Sorozat:Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról 2 No. 1
Kulcsszavak:Erzsébet Magyarország - királyné, Világjárvány, Múzeum - Szeged - kiállítás - 2021
Tárgyszavak:
doi:10.14232/kapocs.2022.1.142-152

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/77914
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A 2021-es covid-újranyitás markáns attrakciója volt a szegedi Móra Ferenc Múzeumban a Sisi-tárlat. A több mint 43 ezer látogató által a kiállítás minden idők ötödik legnézettebb szegedi tárlata lett. Azt állítjuk, hogy a nehéz covidos időszakban a látogatók igényelték a kulturális élményeket és a Sisi-tárlat ezt az élményfaktort biztosította. Szintén fontos tényező, hogy önmagában az Erzsébet királyné történeti brand elegendő felhajtóerőt biztosított a sikeres kiállításmenedzsment számára. A tanulmányban elemezzük a kiállítás létrejöttének kontextusát, a tárlat sajtókommunikációját, s számba vesszük a kiállításhoz kapcsolódó kulturális események tapasztalatait. Azt is bemutatjuk, hogy miként állt össze a kiállítás témakínálata, amely képes volt tízezrek érdeklődését felkelteni. The Sisi exhibition at the Móra Ferenc Museum in Szeged was a key attraction of the covid reopening in 2021. With more than 43,000 visitors, the exhibition has become the fifth most visited exhibition in Szeged. We claim that during the difficult covid period, visitors demanded cultural experiences and the Sisi exhibition provided this experience factor. Also important is the fact that the Queen Elizabeth historic brand alone has provided enough impetus for a successful exhibition management. In the study, we analyze the context of the creation and the press communication of the exhibition, we take into account the experiences of the cultural events related to the exhibition as well. We also show how the theme of the exhibition was put together, which was able to arouse the interest of tens of thousands.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:142-152
ISSN:2786-3484