BuborÉK a digitális esélyteremtés lehetőségei és akadályai /

A szociális különbségek szoros összefüggést mutatnak a digitális kompetenciákkal. Az online oktatás során a diákok szociális különbségei hangsúlyosabbakká váltak. Írásomban két problémát mutatok be abban a tekintetben, hogyan próbál alkalmazkodni a jelen kor digitális kihívásainak egy olyan gimnáziu...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jakab Natália
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2022
Sorozat:Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról 2 No. 1
Kulcsszavak:Pedagógia - digitális, Oktatásügy - hátrányos helyzetű tanulók
Tárgyszavak:
doi:10.14232/kapocs.2022.1.66-75

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/77908
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A szociális különbségek szoros összefüggést mutatnak a digitális kompetenciákkal. Az online oktatás során a diákok szociális különbségei hangsúlyosabbakká váltak. Írásomban két problémát mutatok be abban a tekintetben, hogyan próbál alkalmazkodni a jelen kor digitális kihívásainak egy olyan gimnázium, ahol a diákok körülbelül 60%-a hátrányos helyzetű, továbbá, hogy miképpen hathat a hátrányos helyeztű diákokra az a megfigyelési szempont, amely feltételezi az interneten jelen lévő úgynevezett filter bubble-t. A jelenségről Pariser 2011-ben tartott népszerű előadást. Sunstein azt mondja, hogy a social médiának köszönhetően az emberek főképp olyan csoportokba csatlakoznak, amelyek saját értékrendjüknek megfelelőek, de ezzel el is zárkózhatnak olyan információktól, amelyek megkérdőjelezhetik ezeket a nézeteket.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:66-75
ISSN:2786-3484