BuborÉK a digitális esélyteremtés lehetőségei és akadályai /
A szociális különbségek szoros összefüggést mutatnak a digitális kompetenciákkal. Az online oktatás során a diákok szociális különbségei hangsúlyosabbakká váltak. Írásomban két problémát mutatok be abban a tekintetben, hogyan próbál alkalmazkodni a jelen kor digitális kihívásainak egy olyan gimnáziu...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2022
|
Sorozat: | Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról
2 No. 1 |
Kulcsszavak: | Pedagógia - digitális, Oktatásügy - hátrányos helyzetű tanulók |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/kapocs.2022.1.66-75 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/77908 |
Tartalmi kivonat: | A szociális különbségek szoros összefüggést mutatnak a digitális kompetenciákkal. Az online oktatás során a diákok szociális különbségei hangsúlyosabbakká váltak. Írásomban két problémát mutatok be abban a tekintetben, hogyan próbál alkalmazkodni a jelen kor digitális kihívásainak egy olyan gimnázium, ahol a diákok körülbelül 60%-a hátrányos helyzetű, továbbá, hogy miképpen hathat a hátrányos helyeztű diákokra az a megfigyelési szempont, amely feltételezi az interneten jelen lévő úgynevezett filter bubble-t. A jelenségről Pariser 2011-ben tartott népszerű előadást. Sunstein azt mondja, hogy a social médiának köszönhetően az emberek főképp olyan csoportokba csatlakoznak, amelyek saját értékrendjüknek megfelelőek, de ezzel el is zárkózhatnak olyan információktól, amelyek megkérdőjelezhetik ezeket a nézeteket. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 66-75 |
ISSN: | 2786-3484 |