Erasmus, Terminus és a hiányzó koponya
Erasmus az 1510-es évektől kezdődően használta személyes emblémaként Terminus római isten képmását és ehhez kapcsolódó, elhíresült személyes mottóját (concedo nulli), amelyek tudatosan alakított önreprezentációjának is részévé váltak, és – saját magyarázata szerint – egyfajta elmúlás-szimbólumnak te...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
MTA-SZTE Antikvitás és reneszánsz: források és recepció Kutatócsoport
Szeged
2022
|
Sorozat: | Antikvitás és reneszánsz
|
Kulcsszavak: | Humanizmus - Németalföld - 16. sz. |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/antikren.2022.k.127-142 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/77288 |
Tartalmi kivonat: | Erasmus az 1510-es évektől kezdődően használta személyes emblémaként Terminus római isten képmását és ehhez kapcsolódó, elhíresült személyes mottóját (concedo nulli), amelyek tudatosan alakított önreprezentációjának is részévé váltak, és – saját magyarázata szerint – egyfajta elmúlás-szimbólumnak tekintette azokat. A tanulmány Erasmus e különleges emblémához való tényleges, és a jelek szerint még a halálon is átnyúló viszonyát próbálja felfejteni életművének néhány szöveghelye, személyes tárgyai, valamint a róla készült képi ábrázolások segítségével. From the 1510s onwards, Erasmus used the image of the Roman god Terminus together with his famous personal motto (concedo nulli) as a private emblem, which became part of his consciously shaped self-representation. According to his own explanation, he saw it as a symbol of mortality. The study attempts to unravel Erasmus' real and apparently even beyond death enduring relationship with this particular emblem through some of the texts of the oeuvre, his personal objects and his portraits made by different artists of the time. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 127-142 |
ISSN: | 2560-2659 |