Az altatódal, mint a kultúra megismerésének forrása
A tanulmány rámutat az altatódal zenei nevelésbe való beemelésének aktualitására és küldetésére. Részletezi e műfaj jelentőségét a saját kultúra megismerésének és multikulturális megközelítésének szempontjából. Az altatódal több szempontból is segíti az egyén harmonikus fejlődését: terápia, zenei és...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
SZTE JGYPK Művészeti Intézet Ének-zene Tanszék
Szeged
2015
|
Sorozat: | A Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Ének-Zene Tanszékének kiadványai
Évfordulós művészek : Madách, Smetana, Dvořák, Janáček : a SZTE JGYPK Ének-zene Tanszék történetének, az oktatásban alkalmazott módszerek kutatásának legújabb eredményei : tanulmánykötet |
Kulcsszavak: | Zenei nevelés, Zenepedagógia |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/76681 |
LEADER | 01943naa a2200253 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta76681 | ||
005 | 20221015132809.0 | ||
008 | 221014s2015 hu o 0|| hun d | ||
020 | |a 978 615 5455 13 1 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
041 | |a eng | ||
100 | 1 | |a Hudáková Jana | |
245 | 1 | 3 | |a Az altatódal, mint a kultúra megismerésének forrása |h [elektronikus dokumentum] / |c Hudáková Jana |
260 | |a SZTE JGYPK Művészeti Intézet Ének-zene Tanszék |b Szeged |c 2015 | ||
300 | |a 140-149 | ||
490 | 0 | |a A Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Ének-Zene Tanszékének kiadványai | |
490 | 0 | |a Évfordulós művészek : Madách, Smetana, Dvořák, Janáček : a SZTE JGYPK Ének-zene Tanszék történetének, az oktatásban alkalmazott módszerek kutatásának legújabb eredményei : tanulmánykötet | |
520 | 3 | |a A tanulmány rámutat az altatódal zenei nevelésbe való beemelésének aktualitására és küldetésére. Részletezi e műfaj jelentőségét a saját kultúra megismerésének és multikulturális megközelítésének szempontjából. Az altatódal több szempontból is segíti az egyén harmonikus fejlődését: terápia, zenei és emocionális érzékenység (megismerés), esztétikai érzékelés, kommunikáció stb. This article refers to the timeliness of the lullabies in music education and highlights of its mission. Lullaby has a significance in terms of the knowledge o f their own culture and multicultural understanding. Lullaby for the harmonious development of the individual, has an impact on therapy, musical and emotional knowledge, aesthetic perception, communication, etc. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
695 | |a Zenei nevelés, Zenepedagógia | ||
710 | |a Évfordulós művészek (2014) (Szeged) | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/76681/1/enek_zene_tanszek_2015_140-149.pdf |z Dokumentum-elérés |