Egy újabb darab az autizmus kirakójátékából autizmus és implicit tanulás /

Az implicit tanulás olyan alapvető tanulási mechanizmus, amely kritikus szerepet tölt be számos kognitív, társas, nyelvi és motoros funkcióban. Sok kutatás született autizmussal élő gyerekek explicit tanulásával kapcsolatban, mely sérülést mutat. Az implicit tanulás működése autizmusban azonban kevé...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Balogh Virág
Janacsek Karolina
Fazekas Márta
Németh Dezső
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó Szeged 2010
Sorozat:Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2010
Kulcsszavak:Pszichológia, Tanulás, Autizmus - gyermekkor
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75346
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az implicit tanulás olyan alapvető tanulási mechanizmus, amely kritikus szerepet tölt be számos kognitív, társas, nyelvi és motoros funkcióban. Sok kutatás született autizmussal élő gyerekek explicit tanulásával kapcsolatban, mely sérülést mutat. Az implicit tanulás működése autizmusban azonban kevésbé ismert. A kutatás az autizmussal élő és a mentális korban illesztett gyerekek implicit tanulási képességét vizsgálta a Howard és Howard (1997) által kidolgozott Alternating Serial Reaction Time (ASRT) feladat segítségével. Vizsgálatunkban az autista gyerekek az egészségesek szintjének megfelelő, ép implicit tanulást mutattak. Eredményeink a jövőben segíthetik az autizmussal élők fejlesztését. The topic of our research is implicit learning in children with autism and the control group matched by mental age. We measured implicit learning by the ASRT task (Howard & Howard, 1997). Children living with autism got through the task with significantly equal results compared to the control group. Our most striking result is that the level of implicit learning in autism was normal. Our results may help the development of children living with autism by using more implicit methods.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:105-112
ISSN:1789-6061