Az implicit tanulás és a nyelvi képességek kapcsolata
A tanulmány az implicit tanulás és a mondatmegértés kapcsolatát vizsgálja kettős terheléses kísérleti helyzetben. A kísérleti személyeknek az implicit tanulási feladattal - szeriális reakcióidő (SRT) — párhuzamosan mondatmegértési, szófeldolgozási, és matematikai feladatokat kellett végrehajtaniuk....
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
SZTE Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Szeged
2004
|
Sorozat: | Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2004 |
Kulcsszavak: | Tanulás, Pszichológia |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75319 |
Tartalmi kivonat: | A tanulmány az implicit tanulás és a mondatmegértés kapcsolatát vizsgálja kettős terheléses kísérleti helyzetben. A kísérleti személyeknek az implicit tanulási feladattal - szeriális reakcióidő (SRT) — párhuzamosan mondatmegértési, szófeldolgozási, és matematikai feladatokat kellett végrehajtaniuk. Az implicit tanulási teljesítmény a mondatmegértési feladat közben szignifikánsan rosszabb volt, mint a kontroll helyzetekben. Az eredmények összhangban vannak PINKER és ULLMAN procedurális/deklaratív elméletével. The main purpose of this research is to study the relationship between implicit learning and sentence processing. The authors present a dual-task experiment, in witch the subject's implicit learning was measured by a serial reaction time (SRT) task, and at the same time subjects were tested on sentence processing, word processing, and mathematical tasks. Results show that implicit learning is significantly worse when the parallel task was sentence processing than when it was either nonword-detection or counting. These findings are interpreted in the framework of Pinker and Ullman's procedural/declarative. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 43-68 |
ISBN: | 963 9167 94 0 |