Az implicit tanulás és a nyelvi képességek kapcsolata

A tanulmány az implicit tanulás és a mondatmegértés kapcsolatát vizsgálja kettős terheléses kísérleti helyzetben. A kísérleti személyeknek az implicit tanulási feladattal - szeriális reakcióidő (SRT) — párhuzamosan mondatmegértési, szófeldolgozási, és matematikai feladatokat kellett végrehajtaniuk....

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Háden Gábor Péter
Orosz Gábor
Ambrus Géza Gergely
Gönczi Dániel
Aczél Balázs
Németh Dezső
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: SZTE Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó Szeged 2004
Sorozat:Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2004
Kulcsszavak:Tanulás, Pszichológia
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75319
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A tanulmány az implicit tanulás és a mondatmegértés kapcsolatát vizsgálja kettős terheléses kísérleti helyzetben. A kísérleti személyeknek az implicit tanulási feladattal - szeriális reakcióidő (SRT) — párhuzamosan mondatmegértési, szófeldolgozási, és matematikai feladatokat kellett végrehajtaniuk. Az implicit tanulási teljesítmény a mondatmegértési feladat közben szignifikánsan rosszabb volt, mint a kontroll helyzetekben. Az eredmények összhangban vannak PINKER és ULLMAN procedurális/deklaratív elméletével. The main purpose of this research is to study the relationship between implicit learning and sentence processing. The authors present a dual-task experiment, in witch the subject's implicit learning was measured by a serial reaction time (SRT) task, and at the same time subjects were tested on sentence processing, word processing, and mathematical tasks. Results show that implicit learning is significantly worse when the parallel task was sentence processing than when it was either nonword-detection or counting. These findings are interpreted in the framework of Pinker and Ullman's procedural/declarative.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:43-68
ISBN:963 9167 94 0