Az angol tabuszavak hatása lexikális döntési helyzetben két tanítási nyelvű és általános képzésű személyek esetében

Egy idegen nyelv tanulásának szempontjából döntő fontosságú, hogy képesek legyünk megélni a nyelv érzelmi aspektusait is, ez azonban idő kérdése. Kutatásomban azt vizsgáltam, hogy a két tanítási nyelvű vizsgálati személyek előfeszített angol tabuszavak után adott reakcióideje lexikális döntési helyz...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fodor Boglárka
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2017
Sorozat:Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok 4 No. 1
Kulcsszavak:Idegen nyelv tanulása, Pszichológia
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75158
LEADER 01925nab a2200217 i 4500
001 acta75158
005 20220407103403.0
008 220407s2017 hu o 0|| hun d
022 |a 2064-9258 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Fodor Boglárka 
245 1 3 |a Az angol tabuszavak hatása lexikális döntési helyzetben két tanítási nyelvű és általános képzésű személyek esetében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Fodor Boglárka 
260 |c 2017 
300 |a 1-18 
490 0 |a Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok  |v 4 No. 1 
520 3 |a Egy idegen nyelv tanulásának szempontjából döntő fontosságú, hogy képesek legyünk megélni a nyelv érzelmi aspektusait is, ez azonban idő kérdése. Kutatásomban azt vizsgáltam, hogy a két tanítási nyelvű vizsgálati személyek előfeszített angol tabuszavak után adott reakcióideje lexikális döntési helyzetben jobban megnyúlik-e, mint általános képzésű társaiké. A kísérletben 16-20 év közötti gimnazista diákok (13 férfi, 23 nő, átlagéletkor 17,79 év) és 20-23 év közötti már nem gimnazista, de két tanítási nyelvű vagy általános képzésben részesült személyek (7 férfi, 10 nő, átlagéletkor 20,53 év) vettek részt. A két tanítási nyelvűek esetében az angol tabuhatás nagyobb volt, mint az általános képzésűek esetében, míg a magyar tabuhatásnál nem volt szignifikáns különbség az eredmények között. Ez arra utal, hogy a két tanítási nyelvűek magasabb szinten élik át az angol nyelv érzelmi töltetét. A nyelvoktatás szempontjából fontos tudni, hogy mennyi idő szükséges ennek a szintnek az eléréséhez. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Pszichológia 
695 |a Idegen nyelv tanulása, Pszichológia 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75158/1/impulzus_004_001_009.pdf  |z Dokumentum-elérés