Az angol tabuszavak hatása lexikális döntési helyzetben két tanítási nyelvű és általános képzésű személyek esetében
Egy idegen nyelv tanulásának szempontjából döntő fontosságú, hogy képesek legyünk megélni a nyelv érzelmi aspektusait is, ez azonban idő kérdése. Kutatásomban azt vizsgáltam, hogy a két tanítási nyelvű vizsgálati személyek előfeszített angol tabuszavak után adott reakcióideje lexikális döntési helyz...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2017
|
Sorozat: | Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok
4 No. 1 |
Kulcsszavak: | Idegen nyelv tanulása, Pszichológia |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75158 |
LEADER | 01925nab a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta75158 | ||
005 | 20220407103403.0 | ||
008 | 220407s2017 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 2064-9258 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Fodor Boglárka | |
245 | 1 | 3 | |a Az angol tabuszavak hatása lexikális döntési helyzetben két tanítási nyelvű és általános képzésű személyek esetében |h [elektronikus dokumentum] / |c Fodor Boglárka |
260 | |c 2017 | ||
300 | |a 1-18 | ||
490 | 0 | |a Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok |v 4 No. 1 | |
520 | 3 | |a Egy idegen nyelv tanulásának szempontjából döntő fontosságú, hogy képesek legyünk megélni a nyelv érzelmi aspektusait is, ez azonban idő kérdése. Kutatásomban azt vizsgáltam, hogy a két tanítási nyelvű vizsgálati személyek előfeszített angol tabuszavak után adott reakcióideje lexikális döntési helyzetben jobban megnyúlik-e, mint általános képzésű társaiké. A kísérletben 16-20 év közötti gimnazista diákok (13 férfi, 23 nő, átlagéletkor 17,79 év) és 20-23 év közötti már nem gimnazista, de két tanítási nyelvű vagy általános képzésben részesült személyek (7 férfi, 10 nő, átlagéletkor 20,53 év) vettek részt. A két tanítási nyelvűek esetében az angol tabuhatás nagyobb volt, mint az általános képzésűek esetében, míg a magyar tabuhatásnál nem volt szignifikáns különbség az eredmények között. Ez arra utal, hogy a két tanítási nyelvűek magasabb szinten élik át az angol nyelv érzelmi töltetét. A nyelvoktatás szempontjából fontos tudni, hogy mennyi idő szükséges ennek a szintnek az eléréséhez. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Pszichológia | |
695 | |a Idegen nyelv tanulása, Pszichológia | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75158/1/impulzus_004_001_009.pdf |z Dokumentum-elérés |