Az angol tabuszavak hatása lexikális döntési helyzetben két tanítási nyelvű és általános képzésű személyek esetében

Egy idegen nyelv tanulásának szempontjából döntő fontosságú, hogy képesek legyünk megélni a nyelv érzelmi aspektusait is, ez azonban idő kérdése. Kutatásomban azt vizsgáltam, hogy a két tanítási nyelvű vizsgálati személyek előfeszített angol tabuszavak után adott reakcióideje lexikális döntési helyz...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fodor Boglárka
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2017
Sorozat:Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok 4 No. 1
Kulcsszavak:Idegen nyelv tanulása, Pszichológia
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75158
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Egy idegen nyelv tanulásának szempontjából döntő fontosságú, hogy képesek legyünk megélni a nyelv érzelmi aspektusait is, ez azonban idő kérdése. Kutatásomban azt vizsgáltam, hogy a két tanítási nyelvű vizsgálati személyek előfeszített angol tabuszavak után adott reakcióideje lexikális döntési helyzetben jobban megnyúlik-e, mint általános képzésű társaiké. A kísérletben 16-20 év közötti gimnazista diákok (13 férfi, 23 nő, átlagéletkor 17,79 év) és 20-23 év közötti már nem gimnazista, de két tanítási nyelvű vagy általános képzésben részesült személyek (7 férfi, 10 nő, átlagéletkor 20,53 év) vettek részt. A két tanítási nyelvűek esetében az angol tabuhatás nagyobb volt, mint az általános képzésűek esetében, míg a magyar tabuhatásnál nem volt szignifikáns különbség az eredmények között. Ez arra utal, hogy a két tanítási nyelvűek magasabb szinten élik át az angol nyelv érzelmi töltetét. A nyelvoktatás szempontjából fontos tudni, hogy mennyi idő szükséges ennek a szintnek az eléréséhez.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:1-18
ISSN:2064-9258