Sakkozó és nem sakkozó gyerekek kognitív funkcióinak összehasonlítása

A kognitív képességek sakkban betöltött szerepe a mai napig nem tisztázott, és számos tudományos vizsgálat foglalkozik a témával. Kutatásunkban sakkozó és nem sakkozó gyerekek kognitív funkcióit mértük fel és hasonlítottuk össze. A felmérésben 32 tanuló vett részt, 16 nem sakkozó (10 fiú, 6 lány, át...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Kajzinger Róbert
Nagy Marianna
Garaj Zsuzsanna
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok 2 No. 1
Kulcsszavak:Pszichológia - kognitív
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75138
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A kognitív képességek sakkban betöltött szerepe a mai napig nem tisztázott, és számos tudományos vizsgálat foglalkozik a témával. Kutatásunkban sakkozó és nem sakkozó gyerekek kognitív funkcióit mértük fel és hasonlítottuk össze. A felmérésben 32 tanuló vett részt, 16 nem sakkozó (10 fiú, 6 lány, átlag életkor: 10,56 év; szórás: 0,51), és 16 sakkot tanuló diák (9 fiú, 7 lány, átlag életkor 10,44; szórás: 0,51). Valamennyi gyermek negyedik osztályos. A vizsgálat során a végrehajtó funkciókat (Betű- és Szemantikus fluencia teszt), a komplex munkamemóriát (Hallási mondatterjedelem teszt), valamint a munkamemória verbális (Számterjedelem teszt) és vizuális komponenseit (Mintakiválasztás teszt) mérő tesztbattériát alkalmaztunk. Eredményeink alapján nincs különbség a két csoport teljesítményében sem a végrehajtó, sem a komplex munkamemória, sem a vizuális és verbális rövidtávú emlékezeti funkciók tekintetében.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:1-12
ISSN:2064-9258