Alkoss maradandót! - családfatervezés a vizuális nevelés-órán
Az írásom lényege, hogy egy rajzi feladat hátterében milliónyi lehetőség rejlik a pedagógiai nevelésre. A fő elem pedig az értékteremtés. Az „eldobható világ”-unkban a kétkezi alkotások kifejező képességére világítok rá. Egy évezredes hagyomány megismertetése (családfa rajzolása) hihetetlen lehetősé...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
61 No. 3 |
Kulcsszavak: | Vizuális nevelés, Genealógia |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74846 |
Tartalmi kivonat: | Az írásom lényege, hogy egy rajzi feladat hátterében milliónyi lehetőség rejlik a pedagógiai nevelésre. A fő elem pedig az értékteremtés. Az „eldobható világ”-unkban a kétkezi alkotások kifejező képességére világítok rá. Egy évezredes hagyomány megismertetése (családfa rajzolása) hihetetlen lehetőségeket kínál. A legkisebb kulturális közösség, a család szerepének fontosságát emeli ki a családfa rajzolása a rajzórán. Ez az összetett alkotás, mely kikopott a családok történetéből – ehhez térünk vissza. Őseink beszélgettek egymással, ismerték egymás történeteit, életüket. Napjainkban a családfával együtt az életek történetéről szóló beszélgetések is feledésbe merültek. A Vizuális nevelés óra alkalmat adhat arra, hogy a gyerekek megtervezzék és megalkossák saját családjuk történetét. Második osztálytól felfelé bármelyik korosztály képes ennek megalkotására. Ezen munka közben pedig lehetőséget adunk, hogy a gyerekek megbeszélhessék szüleikkel és társaikkal is távoli rokonaik érdekesebb történeteit – az életből vett „meséket” tanulják. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 134-143 |
ISSN: | 2063-3734 |