Végzős óvodapedagógus hallgatók óvodaképe
A korszerű pedagógusképzés alapvető feladata a hallgatók rejtett, nem megfogalmazott nézeteinek feltárása, valamint a pedagógusjelöltek saját szemléletének kialakítása (Falus, 2004; Dudás, 2005). A pedagógus hallgatók nézeteivel kapcsolatos kutatások főként a képzésbe való belépés időszakára fókuszá...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
61 No. 2 |
Kulcsszavak: | Óvodapedagógus-képzés, Pedagógusképzés, Óvodai nevelés |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74828 |
LEADER | 02085nab a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta74828 | ||
005 | 20220331134632.0 | ||
008 | 220331s2021 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 2063-3734 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Kálmán László | |
245 | 1 | 0 | |a Végzős óvodapedagógus hallgatók óvodaképe |h [elektronikus dokumentum] / |c Kálmán László |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar |b Szeged |c 2021 | ||
300 | |a 49-64 | ||
490 | 0 | |a Módszertani közlemények |v 61 No. 2 | |
520 | 3 | |a A korszerű pedagógusképzés alapvető feladata a hallgatók rejtett, nem megfogalmazott nézeteinek feltárása, valamint a pedagógusjelöltek saját szemléletének kialakítása (Falus, 2004; Dudás, 2005). A pedagógus hallgatók nézeteivel kapcsolatos kutatások főként a képzésbe való belépés időszakára fókuszálnak, kevés információnk van a hároméves képzés végére kialakult nézetekről, melyek nagyban befolyásolják a gyakornoki időszak minőségét (Falus, 2004). A 2021 májusában készült kutatásunkban végzős óvodapedagógus hallgatók (N=61) óvodaképét vizsgáltuk a dokumentumelemzés módszerével. Arra kerestük a választ, hogy számukra mit jelent egy jól működő, ideális óvoda. A fogalmazások elemzése után a válaszokat tartalmi szempontból öt nagy kategóriába soroltuk, majd huszonegy alegységre tagoltuk. A hallgatók nézetei jól lefedik az óvodai alapprogram főbb elveit, gondolkodásukon határozottan érződik a gyermek- és családközpontúság. Minimális mennyiségű tartalmat találtunk viszont az ének-zene foglalkozásokkal, a munka jellegű tevékenységekkel, valamint a gyermekek mindennapos értékelésével és fejlődésük nyomon követésével kapcsolatban. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
695 | |a Óvodapedagógus-képzés, Pedagógusképzés, Óvodai nevelés | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74828/1/modszertani_061_002_049-064.pdf |z Dokumentum-elérés |