Végzős óvodapedagógus hallgatók óvodaképe

A korszerű pedagógusképzés alapvető feladata a hallgatók rejtett, nem megfogalmazott nézeteinek feltárása, valamint a pedagógusjelöltek saját szemléletének kialakítása (Falus, 2004; Dudás, 2005). A pedagógus hallgatók nézeteivel kapcsolatos kutatások főként a képzésbe való belépés időszakára fókuszá...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kálmán László
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2021
Sorozat:Módszertani közlemények 61 No. 2
Kulcsszavak:Óvodapedagógus-képzés, Pedagógusképzés, Óvodai nevelés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74828
LEADER 02085nab a2200217 i 4500
001 acta74828
005 20220331134632.0
008 220331s2021 hu o 0|| hun d
022 |a 2063-3734 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Kálmán László 
245 1 0 |a Végzős óvodapedagógus hallgatók óvodaképe  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Kálmán László 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar  |b Szeged  |c 2021 
300 |a 49-64 
490 0 |a Módszertani közlemények  |v 61 No. 2 
520 3 |a A korszerű pedagógusképzés alapvető feladata a hallgatók rejtett, nem megfogalmazott nézeteinek feltárása, valamint a pedagógusjelöltek saját szemléletének kialakítása (Falus, 2004; Dudás, 2005). A pedagógus hallgatók nézeteivel kapcsolatos kutatások főként a képzésbe való belépés időszakára fókuszálnak, kevés információnk van a hároméves képzés végére kialakult nézetekről, melyek nagyban befolyásolják a gyakornoki időszak minőségét (Falus, 2004). A 2021 májusában készült kutatásunkban végzős óvodapedagógus hallgatók (N=61) óvodaképét vizsgáltuk a dokumentumelemzés módszerével. Arra kerestük a választ, hogy számukra mit jelent egy jól működő, ideális óvoda. A fogalmazások elemzése után a válaszokat tartalmi szempontból öt nagy kategóriába soroltuk, majd huszonegy alegységre tagoltuk. A hallgatók nézetei jól lefedik az óvodai alapprogram főbb elveit, gondolkodásukon határozottan érződik a gyermek- és családközpontúság. Minimális mennyiségű tartalmat találtunk viszont az ének-zene foglalkozásokkal, a munka jellegű tevékenységekkel, valamint a gyermekek mindennapos értékelésével és fejlődésük nyomon követésével kapcsolatban. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Óvodapedagógus-képzés, Pedagógusképzés, Óvodai nevelés 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74828/1/modszertani_061_002_049-064.pdf  |z Dokumentum-elérés