Végzős óvodapedagógus hallgatók óvodaképe

A korszerű pedagógusképzés alapvető feladata a hallgatók rejtett, nem megfogalmazott nézeteinek feltárása, valamint a pedagógusjelöltek saját szemléletének kialakítása (Falus, 2004; Dudás, 2005). A pedagógus hallgatók nézeteivel kapcsolatos kutatások főként a képzésbe való belépés időszakára fókuszá...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kálmán László
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2021
Sorozat:Módszertani közlemények 61 No. 2
Kulcsszavak:Óvodapedagógus-képzés, Pedagógusképzés, Óvodai nevelés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74828
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A korszerű pedagógusképzés alapvető feladata a hallgatók rejtett, nem megfogalmazott nézeteinek feltárása, valamint a pedagógusjelöltek saját szemléletének kialakítása (Falus, 2004; Dudás, 2005). A pedagógus hallgatók nézeteivel kapcsolatos kutatások főként a képzésbe való belépés időszakára fókuszálnak, kevés információnk van a hároméves képzés végére kialakult nézetekről, melyek nagyban befolyásolják a gyakornoki időszak minőségét (Falus, 2004). A 2021 májusában készült kutatásunkban végzős óvodapedagógus hallgatók (N=61) óvodaképét vizsgáltuk a dokumentumelemzés módszerével. Arra kerestük a választ, hogy számukra mit jelent egy jól működő, ideális óvoda. A fogalmazások elemzése után a válaszokat tartalmi szempontból öt nagy kategóriába soroltuk, majd huszonegy alegységre tagoltuk. A hallgatók nézetei jól lefedik az óvodai alapprogram főbb elveit, gondolkodásukon határozottan érződik a gyermek- és családközpontúság. Minimális mennyiségű tartalmat találtunk viszont az ének-zene foglalkozásokkal, a munka jellegű tevékenységekkel, valamint a gyermekek mindennapos értékelésével és fejlődésük nyomon követésével kapcsolatban.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:49-64
ISSN:2063-3734