Az átjárhatóság fogalmának jelentésrétegei Frenák Pál művészetében

A híres magyar tánckoreográfus, Frenák Pál művészi világát kívánom bemutatni, aki negyven éve szoros spirituális kapcsolatban van Gilles Deleuze francia filozófus műveivel, és gyakran a művészetről is deleuze-i fogalmakban gondolkodik, ugyanakkor nem használ konkrét szövegreferenciákat a munkáiban....

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Horváth Nóra
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2021
Sorozat:Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról 1 No. 1-2
Kulcsszavak:Frenák Pál, Táncművészet - magyar - 20-21. sz.
Tárgyszavak:
doi:10.14232/kapocs.2021.1-2.117-124

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74803
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A híres magyar tánckoreográfus, Frenák Pál művészi világát kívánom bemutatni, aki negyven éve szoros spirituális kapcsolatban van Gilles Deleuze francia filozófus műveivel, és gyakran a művészetről is deleuze-i fogalmakban gondolkodik, ugyanakkor nem használ konkrét szövegreferenciákat a munkáiban. Az átjárhatóság esztétikai és etikai kritériummá vált az alkotásaiban, melynek szükségességét gyakran megemlíti. Frenák a kortárs táncélet egyik legizgalmasabb koreográfusa, aki a siketek és nagyothallók jelrendszerének energiáiból építkezve egy új és egyedi (organikus) mozgásnyelvet hozott létre. I would like to display the artistic world of a famous Hungarian Dance choreographer (Pál Frenák) who has a special and deep spiritual connection to Gilles Deleuze for forty years. He did not use the philosophers’s works as references in his choreographical work but he thinks in Deleuzian notions. Transversality has become an aesthetic (and ethical) criterion in his work, the necessity of which he mentions often. Pál Frenák is one of the most exciting contemporary dance choreographers, a dancer who defines the very basis of the development of contemporary dance in Hungary. He utilizes the energy in the sign language used by the deaf and the hard of hearing, and earned his place in the annals of Hungarian dance history and international recognition by developing a new language of movement.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:117-124
ISSN:2786-3484