Szimbólumok és/vagy átmenetek a pedagógiában

A globalizáció folyamatában a személyes kapcsolatokon alapuló közösségek kialakítása egyre nagyobb feladatot jelent a pedagógusok számára. Az emberi közösségeket átható, összefogó szimbolizációs folyamat miatt a szimbólumok segíthetnek a közösségteremtésben (Kapitány, Kapitány 2020). A szimbólum átm...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hevesi Tímea Mária
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2021
Sorozat:Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról 1 No. 1-2
Kulcsszavak:Pedagógia - módszer
Tárgyszavak:
doi:10.14232/kapocs.2021.1-2.31-40

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74794
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A globalizáció folyamatában a személyes kapcsolatokon alapuló közösségek kialakítása egyre nagyobb feladatot jelent a pedagógusok számára. Az emberi közösségeket átható, összefogó szimbolizációs folyamat miatt a szimbólumok segíthetnek a közösségteremtésben (Kapitány, Kapitány 2020). A szimbólum átmenetet is jelöl, amelyben átalakulás történik (Tánczos 2007), ezáltal elősegíthető a tanulók képességfejlesztése is (Kambouri, Pieridou 2016). Az archetipikus szimbólumok beillesztését már javasolják a pedagógiai munkába (Mayes 2020). A szimbólumpedagógia elnevezést olyan pedagógiai módszer alkalmazására használjuk, mely az analógiás gondolkodásmódon alapul és archetipikus szimbólumok által archaikus élmények megtapasztalására ad lehetőséget (Hevesi 2019). Kutatásunkban a szimbólumpedagógiában rejlő lehetőségeket tárjuk fel. In the process of globalisation, building communities based on personal relationships is an increasing challenge for educators. Symbols can help in community building due to the process of symbolisation that permeates and connects human communities (Kapitány, Kapitány 2020). The symbol also marks a transition in which transformation takes place (Tánczos 2007), thus also facilitating the development of learners' skills (Kambouri, Pieridou 2016). The integration of archetypal symbols into pedagogical work has been proposed (Mayes 2020). The term symbolic pedagogy is used to describe the application of a pedagogical method based on analogical thinking and the use of archetypal symbols to experience archaic experiences (Hevesi 2019). In our research, we explore the potential of symbol pedagogy.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:31-40
ISSN:2786-3484