A drámapedagógia kapcsolata más tudományterületekkel

In this paper, I study the connection of drama pedagogy to other fields of science especially to foreign language teaching. It appears from the literature that drama pedagogy plays a key role in communicative language teaching, as dramatic activities prevail in action-oriented language teaching appr...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nádas Nóra
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2020
Sorozat:Módszertani közlemények 60 No. 4
Kulcsszavak:Drámapedagógia, Személyiségfejlesztés, Idegen nyelv tanítása - módszer, Pedagógia - módszer
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74603
LEADER 01797nab a2200205 i 4500
001 acta74603
005 20220309105947.0
008 220309s2020 hu o 0|| hun d
022 |a 2063-3734 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Nádas Nóra 
245 1 2 |a A drámapedagógia kapcsolata más tudományterületekkel  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Nádas Nóra 
260 |c 2020 
300 |a 3-22 
490 0 |a Módszertani közlemények  |v 60 No. 4 
520 3 |a In this paper, I study the connection of drama pedagogy to other fields of science especially to foreign language teaching. It appears from the literature that drama pedagogy plays a key role in communicative language teaching, as dramatic activities prevail in action-oriented language teaching approach exceedingly well. From a developmental psychological point of view drama games add to personal development and help with disappearing of social and emotional inhibitions. As a result, development can be experienced in creative thinking, self-expression, self-awareness, empathy, problem solving, stress management and communication. This helps with developing of communicative competence because using drama techniques creates such a meaningful context, in which students have to answer not only linguistically correct, but also they have to understand different emotions, types of behavior and intentions to have successful interactions. Consequently, drama pedagogy contributes significantly to realising the aims of communicative language teaching. 
695 |a Drámapedagógia, Személyiségfejlesztés, Idegen nyelv tanítása - módszer, Pedagógia - módszer 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74603/1/modszertani_060_004_003-022.pdf  |z Dokumentum-elérés