A szövegértési képesség fejlesztése kisiskoláskorban olvasási stratégiák alkalmazásával szépirodalmi szövegeken keresztül
A tanulmány a szövegértő olvasási képesség fejlesztésének gyakorlatával foglalkozik, és bemutat egy vizsgálatot, amely az olvasási stratégiák módszerének alkalmazására épült. A vizsgálat arra a kérdésre keresi a választ, hogy az olvasási stratégiák fokozatos bevezetése és alkalmazása milyen hatást v...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2021
|
Sorozat: | Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben
2 |
Kulcsszavak: | Képességfejlesztés - általános iskola, Szövegértés - általános iskola |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74056 |
LEADER | 02012naa a2200229 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta74056 | ||
005 | 20221108104455.0 | ||
008 | 211102s2021 hu o 1|| hun d | ||
020 | |a 978-615-5946-44-8 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Újhegyi Éva | |
245 | 1 | 2 | |a A szövegértési képesség fejlesztése kisiskoláskorban olvasási stratégiák alkalmazásával szépirodalmi szövegeken keresztül |h [elektronikus dokumentum] / |c Újhegyi Éva |
260 | |c 2021 | ||
300 | |a 61-72 | ||
490 | 0 | |a Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben |v 2 | |
520 | 3 | |a A tanulmány a szövegértő olvasási képesség fejlesztésének gyakorlatával foglalkozik, és bemutat egy vizsgálatot, amely az olvasási stratégiák módszerének alkalmazására épült. A vizsgálat arra a kérdésre keresi a választ, hogy az olvasási stratégiák fokozatos bevezetése és alkalmazása milyen hatást vált ki rövid távon a harmadik osztályos tanulók szövegértésében. A módszer elméleti háttere Steklács János (2013) kísérleti fejlesztőprogramján alapul. A vizsgálat 13 fős mintán történt. Az előzetes feltevést – miszerint a módszer hatékonysága és pozitív hatásai egy tizenkét héten át tartó fejlesztési időszak után már megmutatkoznak – az eredmények igazolták. A tanulmány egy kis mintán elvégzett vizsgálat eredményeinek és következtetéseinek alapján az olvasási stratégiák tanítási gyakorlatban való hosszú távú alkalmazásának célszerűségét erősíti meg. | |
650 | 4 | |a Bölcsészettudományok | |
650 | 4 | |a Nyelvek és irodalom | |
695 | |a Képességfejlesztés - általános iskola, Szövegértés - általános iskola | ||
710 | |a Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged) | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74056/1/hatartalan_nyelveszet_tanulmanykotet_2021_061-072.pdf |z Dokumentum-elérés |