A szövegértési képesség fejlesztése kisiskoláskorban olvasási stratégiák alkalmazásával szépirodalmi szövegeken keresztül

A tanulmány a szövegértő olvasási képesség fejlesztésének gyakorlatával foglalkozik, és bemutat egy vizsgálatot, amely az olvasási stratégiák módszerének alkalmazására épült. A vizsgálat arra a kérdésre keresi a választ, hogy az olvasási stratégiák fokozatos bevezetése és alkalmazása milyen hatást v...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Újhegyi Éva
Testületi szerző: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2021
Sorozat:Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben 2
Kulcsszavak:Képességfejlesztés - általános iskola, Szövegértés - általános iskola
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74056
LEADER 02012naa a2200229 i 4500
001 acta74056
005 20221108104455.0
008 211102s2021 hu o 1|| hun d
020 |a 978-615-5946-44-8 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Újhegyi Éva 
245 1 2 |a A szövegértési képesség fejlesztése kisiskoláskorban olvasási stratégiák alkalmazásával szépirodalmi szövegeken keresztül  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Újhegyi Éva 
260 |c 2021 
300 |a 61-72 
490 0 |a Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben  |v 2 
520 3 |a A tanulmány a szövegértő olvasási képesség fejlesztésének gyakorlatával foglalkozik, és bemutat egy vizsgálatot, amely az olvasási stratégiák módszerének alkalmazására épült. A vizsgálat arra a kérdésre keresi a választ, hogy az olvasási stratégiák fokozatos bevezetése és alkalmazása milyen hatást vált ki rövid távon a harmadik osztályos tanulók szövegértésében. A módszer elméleti háttere Steklács János (2013) kísérleti fejlesztőprogramján alapul. A vizsgálat 13 fős mintán történt. Az előzetes feltevést – miszerint a módszer hatékonysága és pozitív hatásai egy tizenkét héten át tartó fejlesztési időszak után már megmutatkoznak – az eredmények igazolták. A tanulmány egy kis mintán elvégzett vizsgálat eredményeinek és következtetéseinek alapján az olvasási stratégiák tanítási gyakorlatban való hosszú távú alkalmazásának célszerűségét erősíti meg. 
650 4 |a Bölcsészettudományok 
650 4 |a Nyelvek és irodalom 
695 |a Képességfejlesztés - általános iskola, Szövegértés - általános iskola 
710 |a Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged) 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74056/1/hatartalan_nyelveszet_tanulmanykotet_2021_061-072.pdf  |z Dokumentum-elérés