A szövegértési képesség fejlesztése kisiskoláskorban olvasási stratégiák alkalmazásával szépirodalmi szövegeken keresztül
A tanulmány a szövegértő olvasási képesség fejlesztésének gyakorlatával foglalkozik, és bemutat egy vizsgálatot, amely az olvasási stratégiák módszerének alkalmazására épült. A vizsgálat arra a kérdésre keresi a választ, hogy az olvasási stratégiák fokozatos bevezetése és alkalmazása milyen hatást v...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2021
|
Sorozat: | Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben
2 |
Kulcsszavak: | Képességfejlesztés - általános iskola, Szövegértés - általános iskola |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74056 |
Tartalmi kivonat: | A tanulmány a szövegértő olvasási képesség fejlesztésének gyakorlatával foglalkozik, és bemutat egy vizsgálatot, amely az olvasási stratégiák módszerének alkalmazására épült. A vizsgálat arra a kérdésre keresi a választ, hogy az olvasási stratégiák fokozatos bevezetése és alkalmazása milyen hatást vált ki rövid távon a harmadik osztályos tanulók szövegértésében. A módszer elméleti háttere Steklács János (2013) kísérleti fejlesztőprogramján alapul. A vizsgálat 13 fős mintán történt. Az előzetes feltevést – miszerint a módszer hatékonysága és pozitív hatásai egy tizenkét héten át tartó fejlesztési időszak után már megmutatkoznak – az eredmények igazolták. A tanulmány egy kis mintán elvégzett vizsgálat eredményeinek és következtetéseinek alapján az olvasási stratégiák tanítási gyakorlatban való hosszú távú alkalmazásának célszerűségét erősíti meg. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 61-72 |
ISBN: | 978-615-5946-44-8 |