A szövegértési képesség fejlesztése kisiskoláskorban olvasási stratégiák alkalmazásával szépirodalmi szövegeken keresztül

A tanulmány a szövegértő olvasási képesség fejlesztésének gyakorlatával foglalkozik, és bemutat egy vizsgálatot, amely az olvasási stratégiák módszerének alkalmazására épült. A vizsgálat arra a kérdésre keresi a választ, hogy az olvasási stratégiák fokozatos bevezetése és alkalmazása milyen hatást v...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Újhegyi Éva
Testületi szerző: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2021
Sorozat:Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben 2
Kulcsszavak:Képességfejlesztés - általános iskola, Szövegértés - általános iskola
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74056
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A tanulmány a szövegértő olvasási képesség fejlesztésének gyakorlatával foglalkozik, és bemutat egy vizsgálatot, amely az olvasási stratégiák módszerének alkalmazására épült. A vizsgálat arra a kérdésre keresi a választ, hogy az olvasási stratégiák fokozatos bevezetése és alkalmazása milyen hatást vált ki rövid távon a harmadik osztályos tanulók szövegértésében. A módszer elméleti háttere Steklács János (2013) kísérleti fejlesztőprogramján alapul. A vizsgálat 13 fős mintán történt. Az előzetes feltevést – miszerint a módszer hatékonysága és pozitív hatásai egy tizenkét héten át tartó fejlesztési időszak után már megmutatkoznak – az eredmények igazolták. A tanulmány egy kis mintán elvégzett vizsgálat eredményeinek és következtetéseinek alapján az olvasási stratégiák tanítási gyakorlatban való hosszú távú alkalmazásának célszerűségét erősíti meg.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:61-72
ISBN:978-615-5946-44-8