Kinek a feladata (lenne) a társadalmi innováció erősítése egy hazai vállalkozások körében készített kérdőíves felmérés tapasztalatai alapján /

Jelen tanulmány egy 2018-as kérdőíves felmérés eredményeire alapozva arra keresi a választ, hogy a hazai vállalkozások hogyan viszonyulnak a társadalmi problémákhoz, illetőleg azok megoldásához. Az eredmények alapján a vezetők fele úgy gondolja, hogy a vállalatoknak csak azokkal a társadalmi problém...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szűcsné Markovics Klára
Testületi szerző: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2020
Sorozat:Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Kulcsszavak:Kérdőíves felmérés, Vállalkozás - Magyarország - 21. sz., Innováció, Társadalmi problémák
Tárgyszavak:
doi:10.14232/tgfek21sz.10

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/72009
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Jelen tanulmány egy 2018-as kérdőíves felmérés eredményeire alapozva arra keresi a választ, hogy a hazai vállalkozások hogyan viszonyulnak a társadalmi problémákhoz, illetőleg azok megoldásához. Az eredmények alapján a vezetők fele úgy gondolja, hogy a vállalatoknak csak azokkal a társadalmi problémákkal kell foglalkozniuk, amelyeket ők maguk idéztek elő. A válaszadó vezetők háromnegyede szerint a társadalmi innováció elsősorban az állam és az önkormányzatok feladata, hasonló arányban vannak azok, akik szerint a nonprofit szféra és a társadalmi vállalkozások feladata, és csak a vezetők fele véli úgy, hogy elsősorban a vállalati, üzleti szféra feladata. A válaszadók döntő többsége ugyanakkor egyetért azzal, hogy a társadalmi innováció sikere érdekében szükség van az egyes szereplők, úgy mint az állami, vállalati, üzleti, nonprofit és civil szféra összefogására.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:132-151