A felsőfokú számviteles képzésben zajló oktatás fejlesztés értékelése hallgatói megkérdezések alapján

A felsőfokú oktatás modernizálása és az erre a célra kapott Uniós források hatékony felhasználása, alapvető elvárás. Célom értékelni az elvégzett fejlesztési munkát és kijelölni a további feladatokat a több irányból megfogalmazódó követelmények, a fejlesztési módszerek, a hatékonyság mérésére szolgá...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mikáczó Éva
Corporate Author: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században (2019) (Szeged)
Format: Article
Published: 2020
Series:Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Kulcsszavak:Felsőoktatás, Oktatásfejlesztés, Hatékonyság mérés
Subjects:
doi:10.14232/tgfek21sz.7

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/72006
Description
Summary:A felsőfokú oktatás modernizálása és az erre a célra kapott Uniós források hatékony felhasználása, alapvető elvárás. Célom értékelni az elvégzett fejlesztési munkát és kijelölni a további feladatokat a több irányból megfogalmazódó követelmények, a fejlesztési módszerek, a hatékonyság mérésére szolgáló eszközök elméleti áttekintésére alapozva. Saját kutatásom az alapképzés, számvitel szakirányos hallgatói számára oktatott, a képzést záró gyakorlati esettanulmányt feldolgozó tárgy oktatási gyakorlatával kapcsolatos. A hallgatói vélemények alapján értékelem a hallgatói elvárások és az oktatás gyakorlatának kapcsolatát, a hallgatók bemeneti paramétereit (előképzettség – megalapozottság; tanulás stílus) a félév során a hallgatók bevonódását, az elért eredmények, és a kialakult vélemények kapcsolatát. It is a fundamental expectation that higher education should be modernised and European Union funding used efficiently for this aim. The goal of this study is to assess the developments in this area and to identify the further actions needed, based on the requirements from different directions, the methods used for development, and a theoretical review of the instruments used to measure efficiency. This study is concerned with the teaching method of a module, which involves the processing of a case study, for final year accounting students on the BA programme. Based on the views of students, connections are examined between student expectation and teaching methods. Connections are also examined between the students’ starting point (qualifications, prior knowledge, and learning style) and their participation during the semester, final results, and an end of module survey of opinion.
Physical Description:96-115