A Mérnöki Kar agrár és műszaki képzési területein történő lemorzsolódás okainak feltárása tárgyában készült kérdőíves felmérés eredményei

Az EFOP-3.4.3-16-2016-00014 AP 1.2.3 „Lemorzsolódást csökkentő program kifejlesztése az MTMI területeken” című pályázat keretében kérdőívet készítettünk, mellyel fel kívántuk mérni a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karán tanuló egyetemisták között a lemorzsolódás okát. A kérdőívek kitöltetésére 2017...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Lendvai Edina
Panyor Ágota
Hampel György
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Szeged 2019
Sorozat:Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok 14 No. 1
Kulcsszavak:Felsőoktatás, Kérdőíves felmérés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/67580
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az EFOP-3.4.3-16-2016-00014 AP 1.2.3 „Lemorzsolódást csökkentő program kifejlesztése az MTMI területeken” című pályázat keretében kérdőívet készítettünk, mellyel fel kívántuk mérni a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karán tanuló egyetemisták között a lemorzsolódás okát. A kérdőívek kitöltetésére 2017. november 10. és november 20. között került sor. Az eredmények szerint a hallgatók számára tanulmányaik során a legjelentősebb gondot a matematika, a kémia, a biológia és az elektrotechnika (alapja a fizika) kurzusok teljesítése jelenti. A nehézségek oka elsősorban a hiányos középiskolai tudásban keresendő. A hallgatók emiatt nem értik az előadásokon, illetve gyakorlatokon elhangzottakat. A hallgatók sikeresebb felkészülését jelentős mértékben támogathatná a felzárkóztató kurzusokon való részvétel, melynek lényege a középiskolai tananyag vonatkozó részeinek magasabb szintű elsajátítása. Javaslatunk tehát, hogy készüljenek el a matematika, a kémia, a biológia és a fizika felzárkóztató kurzusok tematikái és tananyagai, amelyek segíteni tudják a hallgatók eredményesebb felkészülését, csökkentve ezzel a hallgatói lemorzsolódás mértékét. Abstract: We have prepared a questionnaire within the framework of EFOP-3.4.3-16-2016-00014 AP 1.2.3 “Development of programmes to reduce dropouts in the areas of science, technology, engineering and mathematics” to measure the reasons for the dropouts among students studying at the University of Szeged Faculty of Engineering. The questionnaires were completed between 10th November and 20th November 2017. According to the results, the most difficult subjects to complete for students are mathematics, chemistry, biology and electrical engineering (which is based on physics). The reason for the students’ difficulties is mainly the lack of knowledge that should have been acquired in high school. Therefore, students do not comprehend what has been said at the lectures and seminars. Catch-up courses could significantly support the successful preparation of the students, where the main goal would be to learn the relevant parts of the high school curriculum at a higher level. Therefore, we suggest that the curricula for the mathematics, chemistry, biology and physics catch-up courses be prepared which can help students prepare more effectively, reducing student dropout rates.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:205-210
ISSN:1788-7593