Végzett hallgatók elvárt munkaerőpiaci kompetenciáinak vizsgálata

Az egyetemi (kari) képzési kínálat és a végzett hallgatókkal kapcsolatos vállalati elvárások közötti kapcsolatokat, az igényelt kompetenciákat vizsgáltuk a tanulmányban. A vizsgálat primer adatfelvételeken (kérdőívek, interjúk) alapult. Az eredmények azt mutatják, hogy a szakmai kimenetek a vállalto...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Kis Krisztián
Hampel György
Benkő-Kiss Árpád
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Szeged 2019
Sorozat:Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok 14 No. 1
Kulcsszavak:Felsőoktatás, Pályakezdés - diplomások - Magyarország, Munkavállalás - érvényesülés, Munkaerőpiac, Kompetencia, Kérdőíves felmérés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/67577
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az egyetemi (kari) képzési kínálat és a végzett hallgatókkal kapcsolatos vállalati elvárások közötti kapcsolatokat, az igényelt kompetenciákat vizsgáltuk a tanulmányban. A vizsgálat primer adatfelvételeken (kérdőívek, interjúk) alapult. Az eredmények azt mutatják, hogy a szakmai kimenetek a vállaltok számára alapvetően megfelelnek, a képzéssel elégedettek. Számos szakmai és humán kompetencia iránti igény is erős, ezek képzési szerkezetbe történő integrálása a közeljövő kihívásai közé tartozik. Emellett a valós piaci igények folyamatos kihívást jelentenek a Kar számára a képzési szolgáltatásaink fejlesztésére. Abstract: In this study, we have investigated the relationship between the training portfolio of University of Szeged Faculty of Engineering and the corporate expectations, the requested competencies from graduates. The investigation was based on primary data surveys (questionnaires and interviews). The results have shown that the professional output (the skilled students) from the Faculty is basically adequate for the companies and the firms are satisfied with the training. There is a strong demand for a number of professional and human competencies from the companies and integrating these into the training structure is one of the challenges in the near future. In addition, the real market demands from the labour market are a constant challenge for the Faculty to develop or training services.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:223-232
ISSN:1788-7593