Felsőfokú szakképzések a Debreceni Egyetemen

Tanulmányom célja a hazai felsőfokú szakképzés gazdasági és társadalmi környezetének valamint az ehhez tartozó fogalmi keretnek a bemutatása. A kétéves képzés fejlődésében fontos mérföldkőnek számított a bolognai rendszer 2006-ban történt bevezetése. Ez új alapokra helyezte a képzést és új lehetőség...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Barbara
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2014
Sorozat:Oktatáskutatás határon innen és túl
Kulcsszavak:Felsőoktatás - Magyarország, Szakképzés - Magyarország
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/65688
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Tanulmányom célja a hazai felsőfokú szakképzés gazdasági és társadalmi környezetének valamint az ehhez tartozó fogalmi keretnek a bemutatása. A kétéves képzés fejlődésében fontos mérföldkőnek számított a bolognai rendszer 2006-ban történt bevezetése. Ez új alapokra helyezte a képzést és új lehetőséget, és teret nyitott meg a felsőfokú szakképzésekre jelentkezők számára. Annak érdekében, hogy a képzés kialakulását jobban megérthessük nemzetközi szintű, főként európai kitekintést tettem. Ezen témák mellett említési szinten foglalkozok az elmúlt 10-12 évben végzett jelentős hazai felsőfokú szakképzési kutatásokkal /Többek között: (Hrubos, 2002), (Fehérvári, 2009), Gurbán (2009), Farkas É. (2009), Farkas P. (2009), Karsai (2011)/. Kutatásomban elsősorban a Debreceni Egyetem elmúlt 12 évében folytatott akkreditált iskolarendszerű felsőfokú szakképzés és felsőfokú szakképzés történetét, fejlődését vizsgálom. Az egyetem és a felvi.hu statisztikai adataira alapozva másodlagos elemzést végzek. Úgy gondolom, hogy tanulmányom egy olyan témára világít rá, amely egyre nagyobb figyelmet kap, főként mostanság, hogy a képzés elnevezése és szerkezete is változik. A változások kapcsán érdekességként említeném, hogy egyfajta ciklikusság figyelhető meg a képzésben, hiszen körülbelül hét évente egyfajta szerkezeti és névbeli változáson megy át a képzés (1997/98- AIFSZ, 2006-FSZ, 2013-FOSZ). The starting point in my thesis is the examination of economic and social milieu of the advanced level specialized education in Hungarian higher education. In the evolution of the two-year training the introducation of the Bologna System in 2006 was considered as a milestone event. This put the training on a new basis and opened up new opportunities for those who wanted to get specialized higher education. So as to understand the development of the new system I have done research mainly on the European situation. Besides the above mentioned topics I have carried out research on the significant work of academics produced in the past 10-12 years. Among others: (Hrubos, 2002), (Fehérvári, 2009), Gurbán (2009), Farkas É. (2009), Farkas P. (2009), Karsai (2011)/ Overall I think that my thesis pours light on a topic, which deserves more and more attention, especially nowadays as the name and the system are changing. I would like to mention as an interesting factor in connection with the changes that a certain cyclic tendency can be observred in the training as some kind of modification in name and structure can be observed once in seven years.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:352-368
ISBN:978-615-5372-17-9
ISSN:2064-6755