Számítógép alapú tesztelés kisiskolás diákok körében

A számítógép alapú tesztelés alkalmazása, oktatási folyamatba történő integrálása egyre nagyobb szerepet kap az oktatási rendszer különböző szintjein (Scheuermann és Björnsson, 2009). A hagyományos tesztelési eljárásokhoz képest számos előnnyel rendelkezik: innovatív tesztfeladatok (pl. audiovizuáli...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Testületi szerző: Pedagógiai Értékelési Konferencia (11.) (2013) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2013
Sorozat:Pedagógiai Értékelési Konferencia 11
Kulcsszavak:Tesztelés - számítógép alkalmazása - előadáskivonat, Mérés - digitális - előadáskivonat
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/60963
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A számítógép alapú tesztelés alkalmazása, oktatási folyamatba történő integrálása egyre nagyobb szerepet kap az oktatási rendszer különböző szintjein (Scheuermann és Björnsson, 2009). A hagyományos tesztelési eljárásokhoz képest számos előnnyel rendelkezik: innovatív tesztfeladatok (pl. audiovizuális elemek), új mérési eljárások alkalmazása, automatikus kiér‐ tékelés, azonnali visszacsatolás lehetősége (Csapó, Ainley, Bennett, Latour és Law, 2012). Feltehető, hogy a hagyományos – papír alapú és szemtől szembeni – tesztelési módokat rövid távon felváltja a technológia alapú mérés‐értékelés (Kozma, 2009). A vonatkozó kutatások jellemzően idősebb diákok értékelésére fókuszáltak, hiányterületnek számítanak a fiatalabb korosztályok körében végzett hatás‐ és összehasonlító vizsgálatok (Molnár, Tóth és Csapó, 2011). A szimpózium előadásainak célja annak bemutatása, hogy a számítógép alapú mérés‐ értéklés hatékonyan alkalmazható kisiskolás diákok körében. Ennek alátámasztására külön‐ böző képességterületeteken és kutatási elrendezésben végzett vizsgálatokat ismertetünk. Az első előadásban a kutatások kivitelezéséhez alkalmazott elektronikus mérési‐ értékelési rendszer, az eDia általános működéséről, a használatához szükséges feltételekről, módszerekről, a rendszerben lévő lehetőségekről, fontosabb feladattípusokról, valamint a fejlesztések során felmerülő kihívások áttekintéséről tájékozódhatnak. A következő két pre‐ zentáció a hagyományos tesztelési módok számítógépes értékelésre történő átállásának kérdéseivel foglalkozik: a második előadás egy 1. és 2. évfolyamon végzett papír és számító‐ gép alapú tesztelés összehasonlító vizsgálatát ismerteti, majd a számítógép alapú és a szemtől szembeni tesztelési módok kerülnek szembeállításra. Az utolsó előadás a számítógépes tesztelés már említett egyik előnyét, az audiovizuális elemeket alkalmazó itemekben rejlő lehetőségeket mutatja be egy 1–3. osztályos tanulók körében végzett, beszédpercepciót mérő vizsgálaton keresztül. A szimpózium keretében ismertetett kutatások eredményei azt mutatják, hogy a számítógép alapú tesztelés hatékonyan alkalmazható kisiskolás tanulók körében.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:80-81