A szegedi iskolai longitudinális vizsgálat újabb eredményei a matematika, a természettudomány, az idegen-nyelv és az informatika felmérések

A Szegedi Iskolai Longitudinális Vizsgálat 2003-ban indult három mintával, az akkor első, ötödik és kilencedik évfolyamra járó tanulókkal. A program alapvető célja az iskolai kontextusban elvégezhető követéses vizsgálatok módszertani kereteinek kialakítása, a követés technikájának továbbá az adatnyi...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Testületi szerző: Pedagógiai Értékelési Konferencia (6.) (2008) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2008
Sorozat:Pedagógiai Értékelési Konferencia 6
Kulcsszavak:Tudásszintmérés - iskolai - Magyarország - előadáskivonat, Teljesítménymérés - tanulóké - előadáskivonat, Pedagógiai értékelés - előadáskivonat, Szeged
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/60428
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A Szegedi Iskolai Longitudinális Vizsgálat 2003-ban indult három mintával, az akkor első, ötödik és kilencedik évfolyamra járó tanulókkal. A program alapvető célja az iskolai kontextusban elvégezhető követéses vizsgálatok módszertani kereteinek kialakítása, a követés technikájának továbbá az adatnyilvántartás és az adatelemzés módszereinek a kidolgozása. Konkrét kutatási kérdései kiterjednek a fejlődési pályák elemzésérésre, modellezésére, a fejlődést befolyásoló tényezőknek, a fejlődés stabilitásának, a lemaradás és lemorzsolódás okainak valamint a mérőeszközök előrejelző funkcióinak vizsgálatára. A mintavétel egysége az iskolai osztály volt, az egész országra kiterjedő reprezentativitás alapelveinek figyelembe vételével. A mérőeszközök között korábban már alkalmazott és újonnan fejlesztett tesztek egyaránt szerepeltek. A fiatalabb korosztályok felmérése a további tanulás eredményességét meghatározó alapvető készségekre (mindenekelőtt a matematika, olvasás, természettudományos fogalmak fejlődése) koncentrált, míg az idősebb tanulóknál az iskolai kontextuson kívüli illetve az iskola utáni érvényesülésben meghatározó szerepet játszó készségekre (informatikai készségek, idegen nyelv) koncentrált. A 2007-ben elvégzett adatfelvétellel lezárult a felméréssorozat negyedik éve, és a háromszor négy éves blokk alapján a közoktatás teljes tizenkét évéről állnak rendelkezésre mérési eredmények. A szimpózium az utolsó év felméréseiből nyújt válogatást. A fiatalabb minta a negyedik évfolyamhoz ért, az ő adataikból a matematika készségek fejlődésével kapcsolatos eredményeket Józsa Krisztián, a természettudományos fogalmak fejlődésének elemzését Korom Erzsébet és Nagy Lászlóné mutatja be. A nyolcadik évfolyam eredményeiből az informatika készségek fejlődését Dancsó Tünde munkája alapján ismerhetjük meg. A két idősebb évfolyamot, a nyolcadikat és a tizenkettediket fogja át, és így keresztmetszeti összehasonlításokra is alkalmat ad az idegen (angol és német) nyelvek tudásának felmérése, amelyről Csapó Benő és Nikolov Marianne számol be.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:21-22