A jövő szakiskolája avagy módszertani és mérési váltás a szakiskolákban
2006 szeptemberében az Oktatási Minisztérium Szakképzés-fejlesztési és Elemzési főosztályának irányításával és a Nemzeti Szakképzési Intézet bevonásával a Szakiskolai Fejlesztési Program I. projekt folytatásaként elindult a Szakiskolai Fejlesztési Program II. Célként a szakképzés minőségének javítás...
Elmentve itt :
Testületi szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2007
|
Sorozat: | Pedagógiai Értékelési Konferencia
5 |
Kulcsszavak: | Szakképzés - Magyarország - program - 2006 - előadáskivonat |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/60335 |
LEADER | 03437naa a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta60335 | ||
005 | 20221108115629.0 | ||
008 | 190801s2007 hu o 1|| zxx d | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
245 | 0 | 2 | |a A jövő szakiskolája avagy módszertani és mérési váltás a szakiskolákban |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |c 2007 | ||
300 | |a 41-42 | ||
490 | 0 | |a Pedagógiai Értékelési Konferencia |v 5 | |
520 | 3 | |a 2006 szeptemberében az Oktatási Minisztérium Szakképzés-fejlesztési és Elemzési főosztályának irányításával és a Nemzeti Szakképzési Intézet bevonásával a Szakiskolai Fejlesztési Program I. projekt folytatásaként elindult a Szakiskolai Fejlesztési Program II. Célként a szakképzés minőségének javítása, a pedagógusok ismereteinek korszerűsítése, a tanulók sikeres életútjának megalapozása, a végzettek elhelyezkedési esélyeinek javítása szerepel, összhangban az európai uniós szakképzési irányelvekkel. A programban 70 iskola vesz részt, és a mérés-értékelés a program egyik fejlesztési területeként kapott helyet. Az öt évig tartó közös munka első lépéseként a programban részt vevő szakiskolákba belépő tanulók bemeneti kompetenciamérése 2006 szeptemberében megtörtént. A tervek szerint ezt további vizsgálatok követik. A hozzáadott érték szakszerű feltárása nemcsak a mérés és az adatkezelés terén lehet tanulságos az érintett iskolák pedagógusai számára, hanem a mért tanulók fejlesztése szempontjából is előnyökkel járhat. A vizsgált kompetenciaterületek a kommunikáció, szabálykövetés, problémamegoldás és a szociális kompetencia. Az iskolák és a tanulók a készen kapott adatfeldolgozó szoftver segítségével, az adatrögzítést követően személyre szabott szöveges értékelést kaptak. Ez a kezdeményezés nemcsak Magyarországon, de ismereteink szerint Európában is egyedi volt. Olyan mutatókat kaptak az iskolák, amelyek alkalmasak arra, hogy tudatosan képesek legyenek fejleszteni a felmérésben részt vett tanúlóik kompetenciáit. Ha célként elfogadjuk, hogy a szakiskolai tanulók eredményesebb, a munkaerőpiaci kihívásoknak jobban megfelelő, használhatóbb tudással hagyják maguk mögött a középiskolát, akkor a nemzetközi irányvonalhoz jobban illeszkedő oktatási tartalmakra van szükség. A szimpózium első, harmadik és negyedik előadása a szakképzésfejlesztési program keretein belül a tanulói kompetenciák és a tanulási motiváció fejlesztését célzó oktatási segédanyagokat mutatja be, és olyan oktatási módszerekre hívja fel a figyelmet, amelyek a tanulói aktivitást, a csoportmunkát tartják szem előtt, és főként a projektalapú oktatás elveit követik. A második előadás a bemeneti kompetenciamérés területeit, az adatfelvétel és adatelemzés módszertani kérdéseit tekinti át. A bemutatásra kerülő fejlesztő program jelentősége az, hogy a szakiskolai tanárok módszertani kultúrájának bővítésén keresztül elősegíti a tanulók sikerélményhez juttatását és tudásának fejlesztését. | |
695 | |a Szakképzés - Magyarország - program - 2006 - előadáskivonat | ||
710 | |a Pedagógiai Értékelési Konferencia (5.) (2007) (Szeged) | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/60335/3/pek_2007_041-042.pdf |z Dokumentum-elérés |