A csoportközi értékelés mint a csoporttrauma érzelmi feldolgozásának indikátora a nemzeti történelem elbeszéléseiben

Egy hosszmetszeti tartalomelemzéses vizsgálatban a csoportközi értékelés mintázatait tártuk fel 1920 és 2000 között kiadott magyar középiskolai történelemtankönyvek trianoni békeszerzdésrl szóló narratíváiban. A történelmi id elrehaladtával változó narratív konstrukciókban a küls és a saját csoportr...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Csertő István
László János
Testületi szerző: Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (8.) (2011) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2011
Sorozat:Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia 8
Kulcsszavak:Nyelvészet - számítógép alkalmazása
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/58803
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Egy hosszmetszeti tartalomelemzéses vizsgálatban a csoportközi értékelés mintázatait tártuk fel 1920 és 2000 között kiadott magyar középiskolai történelemtankönyvek trianoni békeszerzdésrl szóló narratíváiban. A történelmi id elrehaladtával változó narratív konstrukciókban a küls és a saját csoportra vonatkozó értékelések olyan eloszlási mintázatait tártuk fel három szemantikai dimenzióban, amelyek a pozitív csoportidentitást fenyeget traumatikus esemény érzelmi feldolgozására jellemzek. A szövegelemzést a NARRCAT (Narrative Psychological Content Analytical Tool) számítógépes tartalomelemz eszköz csoportközi értékelés moduljával végeztük, melyet a PTE Pszichológiai Intézet és az MTA Pszichológiai Kutatóintézet közös narratív pszichológiai kutatócsoportja fejlesztett ki. A komplex elemzeszköz a NooJ nyelvtechnológiai rendszerben mködik, amely lehetvé teszi meghatározott, szószint feletti nyelvi alakzatok azonosítását nagy terjedelm szövegbázisokban.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:211-222
ISBN:978-963-306-121-3