A csoportközi értékelés mint a csoporttrauma érzelmi feldolgozásának indikátora a nemzeti történelem elbeszéléseiben
Egy hosszmetszeti tartalomelemzéses vizsgálatban a csoportközi értékelés mintázatait tártuk fel 1920 és 2000 között kiadott magyar középiskolai történelemtankönyvek trianoni békeszerzdésrl szóló narratíváiban. A történelmi id elrehaladtával változó narratív konstrukciókban a küls és a saját csoportr...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2011
|
Sorozat: | Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia
8 |
Kulcsszavak: | Nyelvészet - számítógép alkalmazása |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/58803 |
Tartalmi kivonat: | Egy hosszmetszeti tartalomelemzéses vizsgálatban a csoportközi értékelés mintázatait tártuk fel 1920 és 2000 között kiadott magyar középiskolai történelemtankönyvek trianoni békeszerzdésrl szóló narratíváiban. A történelmi id elrehaladtával változó narratív konstrukciókban a küls és a saját csoportra vonatkozó értékelések olyan eloszlási mintázatait tártuk fel három szemantikai dimenzióban, amelyek a pozitív csoportidentitást fenyeget traumatikus esemény érzelmi feldolgozására jellemzek. A szövegelemzést a NARRCAT (Narrative Psychological Content Analytical Tool) számítógépes tartalomelemz eszköz csoportközi értékelés moduljával végeztük, melyet a PTE Pszichológiai Intézet és az MTA Pszichológiai Kutatóintézet közös narratív pszichológiai kutatócsoportja fejlesztett ki. A komplex elemzeszköz a NooJ nyelvtechnológiai rendszerben mködik, amely lehetvé teszi meghatározott, szószint feletti nyelvi alakzatok azonosítását nagy terjedelm szövegbázisokban. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 211-222 |
ISBN: | 978-963-306-121-3 |