Nyelvimodell-adaptáció ügyfélszolgálati beszélgetések gépi leiratozásához

A folyamatos nagyszótáras gépi beszédfelismerés kritikus eleme a statisztikai nyelvi modell, melynek betanításához feladatspecifikus (in-domain) tanítóadatra van szükség. Ilyen tanítóadat azonban a gyakorlatban csak korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre, mely felveti a feladattól független vagy...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Tarján Balázs
Mihajlik Péter
Fegyó Tibor
Testületi szerző: Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (8.) (2011) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2011
Sorozat:Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia 8
Kulcsszavak:Nyelvészet - számítógép alkalmazása
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/58798
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A folyamatos nagyszótáras gépi beszédfelismerés kritikus eleme a statisztikai nyelvi modell, melynek betanításához feladatspecifikus (in-domain) tanítóadatra van szükség. Ilyen tanítóadat azonban a gyakorlatban csak korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre, mely felveti a feladattól független vagy ellenrizetlen (out-of-domain) tanítószövegek felhasználását is. Formálisan nyelvi modell adaptáció révén építhet be az addicionális tanítószövegben tárolt tudás a feladatspecifikus nyelvi modellekbe. Cikkünkben azt vizsgáltuk, hogy telefonos ügyfélszolgálati hanganyagok felismerési pontossága javítható-e a különféle nyelvimodell-adaptációs technikákkal. Kísérleteink szerint mind felügyelt, mind felügyelet nélküli nyelvimodelladaptációval szignifikánsan növelhet a valós beszélgetéseket leiratozó rendszerek pontossága.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:155-166
ISBN:978-963-306-121-3