A kompetenciafejlesztés eredményességének mérése a felsőoktatásban
A Bologna-folyamat eredményeképpen a piacképesség és az országok közötti mobilitás elősegítésére kompetencia-alapú képzési struktúrák alakultak ki a hazai felsőoktatásban, melynek részeként nagyobb hangsúly kerül a készségfejlesztésre. A kompetenciafejlesztés és az oktatási minőség monitorozásának i...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2017
|
Sorozat: | Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban
|
Kulcsszavak: | Felsőoktatás, Kompetencia |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57699 |
Tartalmi kivonat: | A Bologna-folyamat eredményeképpen a piacképesség és az országok közötti mobilitás elősegítésére kompetencia-alapú képzési struktúrák alakultak ki a hazai felsőoktatásban, melynek részeként nagyobb hangsúly kerül a készségfejlesztésre. A kompetenciafejlesztés és az oktatási minőség monitorozásának igényét az intézmények közötti verseny tovább erősíti, megvalósítása ugyanakkor nehézkes, emiatt még hiányos. Kutatásunk célja, hogy hosszú távon lehetővé tegye a készségfejlesztő tárgyak minőségének monitorozását, mind a célzott kompetenciák fejlődésének, mind a hallgatók által észlelt funkcionális minőség szempontjából. Ez utóbbi azért is fontos, mert a tréninges képzési forma még a hallgatók számára is szokatlan, és érdemes összehasonlítani, vajon ugyanazon dimenziók mentén értékelik-e a hagyományos, illetve a tréning-formátumú kurzusok minőségét. Ennek megfelelően kétoldalú mérési módszertant alakítottunk ki; a kompetenciafejlődés mérése az oktatás technikai, míg a hallgatók észleléseinek mérése annak funkcionális minőségét ragadja meg. Tanulmányunk e módszertant és kutatásunk első eredményeit mutatja be. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 202-216 |
ISBN: | 978-963-306-544-0 |