Vállalkozásoktatási jó gyakorlatok adaptációs lehetőségei a hazai felsőoktatásban a Szegedi Tudományegyetem példája /

Az egyetemek gazdaság-és vállalkozásfejlesztésben betöltött szerepének vizsgálata egyre inkább középpontba került az utóbbi években. Az egyetemek jelentős szerepet tölthetnek be a vállalkozóvá válás ösztönzésében, valamint a tudásintenzív kis- és középvállalkozások létrehozásában. A szerző tanulmány...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Imreh-Tóth Mónika
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: JATEPress Szeged 2002
Sorozat:Két évtizedes a regionális tudományi műhely Szegeden: 1997–2017
Kulcsszavak:Vállalkozásfejlesztés - Magyarország, Vállalkozásoktatás, Felsőoktatás - Magyarország
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/57601
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az egyetemek gazdaság-és vállalkozásfejlesztésben betöltött szerepének vizsgálata egyre inkább középpontba került az utóbbi években. Az egyetemek jelentős szerepet tölthetnek be a vállalkozóvá válás ösztönzésében, valamint a tudásintenzív kis- és középvállalkozások létrehozásában. A szerző tanulmányában megvizsgálja a vállalkozásoktatás területén vezető egyetemek legjobb gyakorlatait az Amerikai Egyesült Államokban és Nyugat-Európában, különös tekintettel a jó gyakorlatok lehetséges hazai adaptációjára, ezen belül is a Szegedi Tudományegyetemre. A területen vezető amerikai és nyugat-európai egyetemek stratégiájának, módszereinek megismerése után az egyes példákból megpróbálja kiszűrni a hazai egyetemek által adaptálható jó gyakorlatok minél szélesebb körét. Nyilvánvalóan egyszerű másolással nem érhetünk el olyan eredményeket, mint az Egyesült Államokban és NyugatEurópában, hiszen amellett, hogy évek óta formálják stratégiájukat, módszereiket, még jelentős kulturális különbségekkel is számolni kell. Ezzel együtt az egyes stratégiák, módszerek egy kis finomítással, átalakítással a Szegedi Tudományegyetem vállalkozásoktatási modelljének alapját jelenthetik.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:241-258
ISBN:978-963-315-361-1