Hallgatói identitások és hasznossági hatások

Tanulmányomban Akerlof és Kranton (2002, 2003) hasznosság modelljének és elméleti alapfeltevéseinek alkalmazhatóságát vizsgálom felsőoktatási közegben. Érdeklődésem középpontjában annak a kérdésnek az eldöntése áll, hogy az alábbi logikai lánc igazolhatóe: A diák, aki azonosulni tud iskolája értékei...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mihály Nikolett
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2012
Sorozat:Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban
Kulcsszavak:Felsőoktatás
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/57569
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Tanulmányomban Akerlof és Kranton (2002, 2003) hasznosság modelljének és elméleti alapfeltevéseinek alkalmazhatóságát vizsgálom felsőoktatási közegben. Érdeklődésem középpontjában annak a kérdésnek az eldöntése áll, hogy az alábbi logikai lánc igazolhatóe: A diák, aki azonosulni tud iskolája értékeivel, illetve leendő szakmájával (identifikáció), nagyobb erőfeszítést tesz tanulmányi előrehaladása érdekében. Ennek egyik következménye, hogy befektetése rövid és hosszú távon is megtérül (pozitív énkép, majd később kedvező anyagi és munkahelyi előmenetel). Másik következmény, hogy az intézménynek is javul a minősége, mivel: 1. Az iskola több hallgatót tud bevonzani az ilyen diákok szájreklámján keresztül –ez a versenyhelyzetét erősíti. 2. Megnövekednek az alumni adományok, melyek a minőség fejlesztésébe forgathatóak vissza. Egy későbbi empirikus munka előkészítéseként áttekintem az „akerlofi” modellben felsorakoztatott tényezők elméleti gyökereit és számos vonatkozó empirikus kutatást. A vizsgált fogalmak: hasznosság, identitás és szerep. Majd kiválasztom azokat a meghatározásokat, melyek felsőoktatási közegben is alkalmazhatóak. Munkám azért lehet hasznos, mert az adekvát meghatározások a fogalmak közötti összefüggések pontosabb feltárását teszik lehetővé, s ez később a minőségpolitika számára adhat új stratégiai útmutatókat a felsőoktatásban.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:363-390
ISBN:978-963-306-117-6