Gamestat-i., avagy a fejekbe surranó tudás
Az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karán a névadó halálának 125. évfordulójára időzítve egy új módszert teszteltünk a 2017-es év tavaszi félévében. Az alapképzéseinkben (BSC) résztvevő hallgatók részéről a tárgy elsajátítása során fellépő nehézségeket oktatói oldalról kihívásként értékelve, a...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2018
|
Sorozat: | Challenges and Innovations in Statistics Education
|
Kulcsszavak: | Statisztika |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57466 |
LEADER | 02362naa a2200253 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta57466 | ||
005 | 20230616121346.0 | ||
008 | 190530s2018 hu o 1|| hun d | ||
020 | |a 978-963-306-575-4 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 2 | |a Kolnhofer-Derecskei Anita | |
245 | 1 | 0 | |a Gamestat-i., avagy a fejekbe surranó tudás |h [elektronikus dokumentum] / |c Kolnhofer-Derecskei Anita |
260 | |c 2018 | ||
300 | |a 62-69 | ||
490 | 0 | |a Challenges and Innovations in Statistics Education | |
520 | 3 | |a Az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karán a névadó halálának 125. évfordulójára időzítve egy új módszert teszteltünk a 2017-es év tavaszi félévében. Az alapképzéseinkben (BSC) résztvevő hallgatók részéről a tárgy elsajátítása során fellépő nehézségeket oktatói oldalról kihívásként értékelve, a célcsoportra szabott új módszerek alkalmazására törekedtünk. A Statisztika I. tárgy anyagának (főleg leíró statisztika) elsajátításához a hagyományos eszköztár alkalmazása mellett meghatározott játékszabályok betartásával hallgatóink konkrét példákon keresztül tesztelhetik tudásukat. A workshopunk célja volt, hogy bemutassuk ezt az új technikát, mely során a „száraz” statisztika online formában, játékos keretek között (gamification) lopózik be a hallgatói fejekbe. Több forduló során gyűjtött pontjaikat a játékosok saját döntésüknek megfelelően számíttathatták be a tárgy hagyományos számonkéréseinek eredményeibe. Mivel a program a tavaszi szemeszterben került megvalósításra, az őszi workshop időpontjára már annak eredményességéről és a tapasztalatokról is részletesen beszámolhattunk. Reméljük, hogy ezzel egy új hagyomány alapjait teremtjük meg, modernizálva ezen kimondottan hasznos tárgy oktatását és a hallgatóinkban tudatosítva a tárgy valódi gyakorlati jelentőségét. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
695 | |a Statisztika | ||
700 | 0 | 1 | |a Nagy Viktor |e aut |
700 | 0 | 2 | |a Kovácsné Bukucs Erzsébet |e aut |
711 | |a Challenges and Innovations in Statistics Education |c Szeged |d 2018 | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/57466/1/challenges_and_innovations_in_statistics_education_062-069.pdf |z Dokumentum-elérés |