Gamestat-i., avagy a fejekbe surranó tudás

Az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karán a névadó halálának 125. évfordulójára időzítve egy új módszert teszteltünk a 2017-es év tavaszi félévében. Az alapképzéseinkben (BSC) résztvevő hallgatók részéről a tárgy elsajátítása során fellépő nehézségeket oktatói oldalról kihívásként értékelve, a...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Kolnhofer-Derecskei Anita
Nagy Viktor
Kovácsné Bukucs Erzsébet
Format: Article
Published: 2018
Series:Challenges and Innovations in Statistics Education
Kulcsszavak:Statisztika
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/57466
Description
Summary:Az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karán a névadó halálának 125. évfordulójára időzítve egy új módszert teszteltünk a 2017-es év tavaszi félévében. Az alapképzéseinkben (BSC) résztvevő hallgatók részéről a tárgy elsajátítása során fellépő nehézségeket oktatói oldalról kihívásként értékelve, a célcsoportra szabott új módszerek alkalmazására törekedtünk. A Statisztika I. tárgy anyagának (főleg leíró statisztika) elsajátításához a hagyományos eszköztár alkalmazása mellett meghatározott játékszabályok betartásával hallgatóink konkrét példákon keresztül tesztelhetik tudásukat. A workshopunk célja volt, hogy bemutassuk ezt az új technikát, mely során a „száraz” statisztika online formában, játékos keretek között (gamification) lopózik be a hallgatói fejekbe. Több forduló során gyűjtött pontjaikat a játékosok saját döntésüknek megfelelően számíttathatták be a tárgy hagyományos számonkéréseinek eredményeibe. Mivel a program a tavaszi szemeszterben került megvalósításra, az őszi workshop időpontjára már annak eredményességéről és a tapasztalatokról is részletesen beszámolhattunk. Reméljük, hogy ezzel egy új hagyomány alapjait teremtjük meg, modernizálva ezen kimondottan hasznos tárgy oktatását és a hallgatóinkban tudatosítva a tárgy valódi gyakorlati jelentőségét.
Physical Description:62-69
ISBN:978-963-306-575-4