A magyar felsőoktatás-irányítás reformja a lisszaboni stratégia tükrében

Az Európa Tanács 2000 márciusában, a Lisszaboni Csúcstalálkozón azt tűzte ki célul, hogy az Európai Unió 2010-re a világ legversenyképesebb és legdinamikusabb tudásalapú gazdasága legyen. Tekintettel arra, hogy a fenti célkitűzés megvalósításában az oktatásnak kulcsszerepe van, a lisszaboni folyamat...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Keczer Gabriella
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2007
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 6
A lisszaboni folyamat és Magyarország 6
Kulcsszavak:Integráció - Európai Unió és Magyarország, Európai Unió - gazdaságpolitika
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/5693
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az Európa Tanács 2000 márciusában, a Lisszaboni Csúcstalálkozón azt tűzte ki célul, hogy az Európai Unió 2010-re a világ legversenyképesebb és legdinamikusabb tudásalapú gazdasága legyen. Tekintettel arra, hogy a fenti célkitűzés megvalósításában az oktatásnak kulcsszerepe van, a lisszaboni folyamatban kezdettől fogva nagy hangsúlyt kap az európai oktatás, így a felsőoktatás versenyképességének kérdése, és ennek egyik feltétele, az intézményirányítás hatékonysága. Tanulmányom első részében az Európai Bizottság dokumentumainak elemzésével bemutatom a felsőoktatás-irányítás átalakítására vonatkozó elképzelések és a tagállamok számára megfogalmazott irányelvek formálódását a lisszaboni folyamatban. A második részben ország-jelentések alapján foglalom össze a nyugat-európai országok felsőoktatás-irányítási reformjainak közös vonásait a lisszaboni irányelvek tükrében. Ezt követően bemutatom a magyar felsőoktatás-irányítási reformkísérlet kezdeti elképzeléseit, torzulásait majd megtorpanását; végül megkísérlem számba venni azokat a tanulságokat, amelyek hozzájárulhatnak egy következő — véleményem szerint elkerülhetetlen — reformkezdeményezés sikeréhez.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:173-186
ISBN:978-963-482-838-9
ISSN:1588-8533