Divatról alkotott vélemény a divat szakmában, illetve a nem divat szakmában dolgozók körében

Absztrakt: Kutatásunk témájának egy olyan jelenséget választottunk, ami mindennapi életünkben jelentkezik, állandó körforgásban van, egyre nagyobb mértékben hozzájárul a gazdasági fejlődéshez, viszont elég keveset foglalkoznak vele. Ez a jelenség pedig nem más, mint a divat. Legfőbb célkitűzésűnk az...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Csipkés Margit
Jávor János
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2017
Sorozat:Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok 12 No. 4
Kulcsszavak:Közvéleménykutatás - módszer, Kérdőíves módszer, Divat
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/54889
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Absztrakt: Kutatásunk témájának egy olyan jelenséget választottunk, ami mindennapi életünkben jelentkezik, állandó körforgásban van, egyre nagyobb mértékben hozzájárul a gazdasági fejlődéshez, viszont elég keveset foglalkoznak vele. Ez a jelenség pedig nem más, mint a divat. Legfőbb célkitűzésűnk az volt, hogy párhuzamot állítsunk a divatvilágban dolgozók és nem divatvilágban dolgozók között. Kíváncsiak voltunk a vásárlási szokásaikra, illetve arra, hogy a két csoport hogyan vélekedik a feltett kérdéseinkre. Ezen kutatással szeretnénk rávilágítottam a téma komplexitására, illetve arra, hogy a marketing mellett még rengeteg tudományág foglalkozik a divat témakörével. Kutatási munkánk jelentőségét tükrözi, hogy Magyarországon igen kevés figyelmet fordítanak a témával kapcsolatos megfigyelésekre, miközben egyre jobban behálózza életünket és a gazdaságot egyaránt. Kutatásunk elkezdése során is láttuk már, hogy a divatjavak fogyasztásának esetében sokféle befolyásoló hatást kell figyelembe venni. Abstract: We have chosen a phenomenon of our research that is present in our everyday life, it is constantly circulating, contributes more to economic development, but it deals with little of it. This phenomenon is nothing but fashion. Our main objective was to make a parallel between those who work in the fashion world and those who are not in fashion. We were curious about their shopping habits and how the two groups think about our questions. With this research, I would like to highlight the complexity of the topic and the fact that besides marketing there are still a lot of disciplines dealing with fashion. Research work reflecting the importance of that in Hungary, very little attention is paid to the topics related to observations, while more and more enmeshed lives and the economy alike. Our research started during we have seen that the fashion consumption in the case of many kinds of influence must be taken into account.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:137-157
ISSN:1788-7593