Az európai kikötői teherforgalom koncentrációja
Absztrakt: Az európai közlekedési hálózatokat a forgalom növekvő koncentrációja jellemzi. Különleges helyzetben vannak a tengeri teherkikötők, hiszen ezek eleve a kontinens szük területén, a tengerpartokon helyezkednek el. A tanulmány célja, hogy a kikötőkben ki- és berakott áruk mennyiségének terül...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2017
|
Sorozat: | Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
12 No. 3 |
Kulcsszavak: | Logisztika, Áruszállítás - vízi - statisztika, Hajózás - Európa, Teherforgalom - Európa |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/54868 |
Tartalmi kivonat: | Absztrakt: Az európai közlekedési hálózatokat a forgalom növekvő koncentrációja jellemzi. Különleges helyzetben vannak a tengeri teherkikötők, hiszen ezek eleve a kontinens szük területén, a tengerpartokon helyezkednek el. A tanulmány célja, hogy a kikötőkben ki- és berakott áruk mennyiségének területi koncentrációját vizsgálja azokban a régiókban, amelyek rendelkeznek tengeri kikötővel. A rendelkezésre álló adatok az ezredforduló utáni időszak tendenciáinak elemzését is lehetővé teszik, így nem csupán helyzetképet kapunk a koncentrációról, de annak dinamikájára is következtetéseket vonhatunk le. Az elemzés a területi statisztika széles körben használt koncentrációs mérőszámainak segítségével készült. Abstract: European transport networks are characterized by increasing concentration of traffic. Sea freight harbours are in a special situation as they are naturally located in a limited space, on seashores. The goal of the paper is to analyse the concentration of the freight loaded and unloaded in European regions having sea harbours. We have time series data after the millennium, thereby we can also provide a dynamic description of the process, the divergence of harbours. The empirical evidence is based on the most common indices of concentration. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 239-247 |
ISSN: | 1788-7593 |