Regionális sajátosságok a fogyasztók szabadidős aktivitásában, vásárlási és márkapreferenciáiban

Az SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézetében az OTKA által támogatott „Életstílus alapú fogyasztói szegmentumkutatás" című kutatási projektet 2007 és 2010 között folytattuk le. A kutatás a fogyasztásszociológia speciális területére irányult: meghatározott fogyasztói szegmentumok fogyasztási szerke...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Veres Zoltán
Andics Jenő
Hetesi Erzsébet
Prónay Szabolcs
Kovács Péter
Hlédik Erika
Vajda Beáta
Testületi szerző: Regionális innovációs képesség, versenyképesség és fenntarthatóság (2010) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2012
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Regionális innovációs képesség, versenyképesség és fenntarthatóság
Kulcsszavak:Fogyasztói magatartás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/30591
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézetében az OTKA által támogatott „Életstílus alapú fogyasztói szegmentumkutatás" című kutatási projektet 2007 és 2010 között folytattuk le. A kutatás a fogyasztásszociológia speciális területére irányult: meghatározott fogyasztói szegmentumok fogyasztási szerkezetének vizsgálatára, valamint az életstílus kutatások módszertanának finomítására. Az életstílus kutatások módszertani kérdései közül két problémakör elemzése került előtérbe: a státuszképzés módszertanának a finomítása, a magyar viszonyokhoz való jobb igazodás céljából, és az egyes életstílus csoportok regionális különbségeinek elemzése a dél-alföldi régióra fókuszálva. 2007-ben mély interjú sorozat készült a kérdőíves elemzés megalapozásához. 2008 tavaszán került sor az alkalmazott kérdőívet véglegesítő próbakérdezésre, amelyet 2009-ben követett a végleges adatfelvétel. 2009 őszétől került sor a feltárt eredményeket validáló fókuszcsoport-vitákra. The Hungarian Scientific Research Fund supported „Lifestyle based consumer segment research" has been carried out between 2007 and 2010 at the Institute of Business Studies of the University of Szeged. The research focussed on a special field of the sociology of consumption: the investigation of consumption structure of given consumer segments and methodological finetuning of lifestyle research respectively. From methodological questions of lifestyle research two issues emerged as important topics: finetuning of status typology method in order to get a better fit to the Hungarian circumstances, and analysis of regional differences of lifestyle groups focussing on the South-Hungarian region. In 2007 a series of in-depth interviews was completed to found the survey. In 2008 we carried out the test questioning which was followed by the final survey in 2009. From 2009 autumn focus group discussions have been conducted to validate the survey results.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:354-377
ISSN:1588-8533