A régiók az elmúlt 20 év területi politikájában

Tíz éve múlt, hogy a tervezési-statisztikai régiók intézményrendszere felállt Magyarországon. 1998 végén, 1999 elején jöttek létre a regionális fejlesztési tanácsok, mint kvázi kormányzati szervek, amelyek letéteményesi lettek a nagyobb térséget, így a több megyét összefogó, felülről kijelölt terüle...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Rechnitzer János
Testületi szerző: Regionális innovációs képesség, versenyképesség és fenntarthatóság (2010) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2012
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Regionális innovációs képesség, versenyképesség és fenntarthatóság
Kulcsszavak:Regionális fejlesztés - Magyarország
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/30580
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Tíz éve múlt, hogy a tervezési-statisztikai régiók intézményrendszere felállt Magyarországon. 1998 végén, 1999 elején jöttek létre a regionális fejlesztési tanácsok, mint kvázi kormányzati szervek, amelyek letéteményesi lettek a nagyobb térséget, így a több megyét összefogó, felülről kijelölt területi egység tervezésének és fejlesztésének. Tanulmányomban a magyar regionalizáció bemutatására vállalkozom a rendszerváltozástól napjainkig. Szakmámhoz híven ezt a folyamatot a területfejlesztés szempontjából végzem el, s nem az állami funkciók térbeli szervezése és irányítása dimenziója alapján. Óhatatlan, hogy ne térjek ki az igazgatási és területi szervezés nélkülözhetetlen központi szintjére, de igyekszem értékelésemet a területi politikára fókuszálni. The institutional system of statistical-administration regions was set up 10 years ago in Hungary. Regional development councils as quasi government institutions were established at the end of 1998 and at the beginning of 1999. These institutions became the top-down appointed authorities for planning and development of NUTS2 territorial units consisting of several counties. In my study I introduce the Hungarian regionalization from the change of earlier regime until recent times. My analysis is based on the perspective of territorial development and regional policy. It does not include any evaluations based on the regional organization and management of state functions. Although I cannot avoid touching upon the indispensable central government level of administration and territorial organization, I do intend to focus my analysis on regional policy.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:175-194
ISSN:1588-8533