Az elektronikus szolgáltatások térnyerése egy egyetemi esetpélda tükrében

A szolgáltatások igénybevétele kapcsán az infokommunikációs technológiák terjedésével egyre gyakoribb, hogy a szolgáltatás kiegészül valamilyen elektronikus szolgáltatással, illetve hogy a szolgáltatás igénybevétele nem kötődik személyes interakcióhoz. A klasszikus szolgáltatások (pl.: banki, oktatá...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Majó Zoltán
Szakál Péter
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2009
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Szolgáltatások világa
Kulcsszavak:Információ-menedzsment, Szolgáltatások
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/29213
LEADER 02827naa a2200253 i 4500
001 acta29213
005 20220302113044.0
008 161017s2009 hu o 0|| hun d
022 |a 1588-8533 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Majó Zoltán 
245 1 3 |a Az elektronikus szolgáltatások térnyerése egy egyetemi esetpélda tükrében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Majó Zoltán 
260 |c 2009 
300 |a 332-343 
490 0 |a SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 
490 0 |a Szolgáltatások világa 
520 3 |a A szolgáltatások igénybevétele kapcsán az infokommunikációs technológiák terjedésével egyre gyakoribb, hogy a szolgáltatás kiegészül valamilyen elektronikus szolgáltatással, illetve hogy a szolgáltatás igénybevétele nem kötődik személyes interakcióhoz. A klasszikus szolgáltatások (pl.: banki, oktatási) személyes érintkezéssel megvalósuló, úgynevezett „face to face" jellege virtualizálódik elterjedtek a „technizált" jelenléten alapuló megoldások (pl.: homebanking, e-learning). Cikkünkben az elektronikus szolgáltatások térnyerését vizsgáljuk a szolgáltatások virtualizálódásának keretet adó e-gazdasági modelljétől az online szolgáltatásokon keresztül eljutva egy egyetemi, online közszolgáltatási esetpéldáig. Az esetpélda jól szemlélteti, hogy az elektronikus szolgáltatások nem csak a költségek és hatékonyság, hanem a szervezeti kultúra fejlesztése és az üzleti folyamatok megújítása kapcsán is eredményes eszköz lehet. In relations with taking advantage of services, - with the spreading of communication technologies - it happens more and more often that the service is supplemented with some kind of e-service as well without being related to personal interactions. The so called face-to-face (based on personal relations) characteristics of the usual services, for instance, in banks or in educational institutions, are getting virtualised and solutions based on technical appearance, such as home banking and e-learning, become general. In our article, we are examining the spread of e-services beginning from e-economic model framing the visualization of e-services through online services to academic online case study of public service. The latter illustrates that the eservices can be effective tools not only in connection with the expenses and effectiveness but also with developing corporate culture and reorganizing business processes. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok 
695 |a Információ-menedzsment, Szolgáltatások 
700 0 1 |a Szakál Péter  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/29213/1/gtk_2009_332-343.pdf  |z Dokumentum-elérés