A kommunális szolgáltatások szerepe a dél-alföldi régió versenyképességének javításában

A távközlési és telekommunikációs piac liberalizálása után hamarosan vége az energiapiaci monopóliumoknak is. A várható versenyre készülve a közüzemi szolgáltatók új stratégiákat próbálnak ki a fogyasztók elégedettségének növelésére. A dél-alföldi régióban a kommunális szervezetek egy közös lappal l...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hetesi Erzsébet
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2000
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Versenyképesség - regionális versenyképesség
Kulcsszavak:Versenyképesség, Gazdaságpolitika - regionális
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/29182
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A távközlési és telekommunikációs piac liberalizálása után hamarosan vége az energiapiaci monopóliumoknak is. A várható versenyre készülve a közüzemi szolgáltatók új stratégiákat próbálnak ki a fogyasztók elégedettségének növelésére. A dél-alföldi régióban a kommunális szervezetek egy közös lappal lepték meg fogyasztóikat, melynek lakossági fogadtatását vizsgálja a tanulmány. A kérdőíves felmérés eredményei alapján a célcsoport pozitívan viszonyult a Mindennap Szolgáltatók Magazinjához, a kommunikálásnak ez a módja hatékonynak bizonyult. A cikk felhívja a figyelmet arra, hogy a kommunális szolgáltatóknak fokozott marketing tevékenységet kell folytatniuk, ha versenyképesek kívánnak maradni, és legyen bármilyen globális szemlélet, a regionális szervezeteknek a régióban kell helytállniuk és megtartaniuk fogyasztóikat, szolgáltatásaik differenciálásával és azok minőségi paramétereinek növelésével pedig biztosítaniuk kell a régió versenyképességét. Following deregulation of the telecommunications market, the energy market monopoly is soon to be dismantled. In order to prepare for expected competition, public utilities are testing new strategies to meet customer satisfaction. In the Southern Great Plain region of Hungary communal organisations jointly prepared a survey for their customers with a new service providers magazine entitled 'Everyday'. This study therefore concerns response of residents to this exercise. Questionnaire results suggest the target group responded positively to the magazine; hence this method of communication could be viewed as efficient. This paper attempts to draw attention to the need for public utilities to improve their marketing activities in order to remain competitive. No matter how global the market is, regional companies should not forget they have to retain customers in their own region. By differentiating their services and improving product quality, they should provide a sense of growing regional competitiveness.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:138-156
ISBN:963-482-555-9
ISSN:1588-8533