A területi marketing, mint az önkormányzatok versenyképességének egy lehetséges eszköze

A területi marketing az utóbbi években meghonosodott a magyarországi települések fejlesztőinek szóhasználatában is. A marketing stratégiák többé-kevésbé megalapozott elméleti háttérrel készülnek. Azonban sikeres alkalmazásokra nagyon ritkán találhatunk példákat. Tanulmányunkban áttekintjük a terület...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Garamhegyi Ábel
Révész Balázs
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2000
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Versenyképesség - regionális versenyképesség
Kulcsszavak:Önkormányzat - helyi, Városfejlesztés, Marketing, Versenyképesség, Gazdaságpolitika - regionális
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/29181
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A területi marketing az utóbbi években meghonosodott a magyarországi települések fejlesztőinek szóhasználatában is. A marketing stratégiák többé-kevésbé megalapozott elméleti háttérrel készülnek. Azonban sikeres alkalmazásokra nagyon ritkán találhatunk példákat. Tanulmányunkban áttekintjük a területi marketing előtérbe kerülésének okait a településfejlesztésben és bemutatjuk a marketingen belüli egyedi tulajdonságokat és eszközöket. A marketing-mix elemeinek értelmezésével világítunk rá az elsődleges szakmai buktatókra. Az önkormányzatok marketing tevékenységét elemezve három fő problémát emelünk ki. Egyrészt az önkormányzati szerepvállalást a marketing tevékenység lebonyolításában, másrészt az önkormányzatok marketing szervezeteinek tulajdonságait, harmadrészt az egyes önkormányzatok versenyzési és együttműködési hajlandóságát vizsgáljuk. In recent years, place-marketing has become a common phrase among Hungarian city development experts. Marketing strategies are being devised with a more or less scientific background. But successful implementation is rarely found in practice. This factor is therefore examined most carefully. Reasons why place-marketing came into prominence in city development are reviewed in addition to introducing unique tools and characteristics in the framework of marketing activities. Possible difficulties with detailed analysis of the marketing-mix are also highlighted Three major problems relating to local government activities are emphasised in the second part of the paper. Firstly, the role played by local government in the marketing process is examined, then characteristics of governmental marketing organisations, and finally the willingness of individual local authorities to engage in competition and co-operation.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:124-137
ISBN:963-482-555-9
ISSN:1588-8533